| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkelerinin Tarihi Temelleri | TCT 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | YOK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Atatürk ilke ve inkılaplarının tarihi kökenlerini anlamasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Atatürk´ün ilke, inkılap, düşünce ve fikirlerinin tarihi temelleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | 21. Yüzyılda Türklerin durumunu sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Atatürkün Cumhuriyet ve barış anlayışının günümüze yansımaları hakkında tahminde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
| 2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketleri | |
| 3 | Osmanlı devletinde devletçilik ve Atatürkün devletçilik anlayışı | |
| 4 | Halkçılığın tarihi temelleri | |
| 5 | Cumhuriyetçiliğin tarihi temelleri | |
| 6 | İnkılapçılığın tarihi temelleri | |
| 7 | Milliyetçiliğin tarihi temelleri | |
| 8 | Laikliğin tarihi temelleri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Türkiye Cumhuriyeti devlet yapısı ve İnkılaplar | |
| 11 | 21. Yüzyılda Türkler | |
| 12 | Atatürkün Cumhuriyet anlayışı | |
| 13 | Atatürk ve Barış | |
| 14 | Sonuç ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bernard Lewis, Modern Türkiyenin Doğuşu |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları listeler | ||||||||||
| 2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavrar | ||||||||||
| 3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini saptar | ||||||||||
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını değerlendirir | ||||||||||
| 5 | 21. Yüzyılda Türklerin durumunu sorgular | ||||||||||
| 6 | Atatürkün Cumhuriyet ve barış anlayışının günümüze yansımaları hakkında tahminde bulunur | ||||||||||
| 7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar. | ||||||||||
| 8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||