| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakındoğuda Kurulan Türkmen Devletleri | YEN 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yakındoğu bölgesinde kurulan devletleri öğrenme. |
| Dersin İçeriği | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerinin siyasi, sosyal ve kültürel tarihi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Yakındoğu Türkmen devletleriyle ilgili genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yakındoğuda kurulan devletlerinin kurucu unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Türkmen devletlerinin kültürel ve ekonomik gelişmelerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Türkmen devletleri ile Osmanlılar arasındaki ilişkileri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Türkmen devletleri arasındaki siyasi ve sosyal ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Türkmen devletlerindeki kültürel ve medeni gelişmeyle ilgili bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve Türkmen devletlerinden önce Yakındoğunun siyasi durumu | |
| 2 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerinin adları, menşeleri ve bunları oluşturan oymaklar | |
| 3 | Türkmen devletlerinden Akkoyunluların Anadoluya gelişleri ve aşiretten beyliğe | |
| 4 | Büyük iç savaşlar, beylikten imparatorluğa | |
| 5 | Duraklama ve çöküş | |
| 6 | Safevi dönemi | |
| 7 | Türkmen devletlerinden Karakoyunluların Anadoluya gelişleri ve aşiretten beyliğe | |
| 8 | Yükseliş dönemleri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Karakoyunlularda iç mücadeleler ve çöküş dönemi | |
| 11 | Dulkadir Beyliği, Akkoyunlu,Osmanlı rekabetinde Dulkadirliler | |
| 12 | Dulkadir Beyliğinin Safeviler ve Osmanlılar ile mücadelesi ve sonu | |
| 13 | Türkmen beyliklerinde kültür ve sanat | |
| 14 | Türkmen beyliklerinde devlet teşkilatı ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] John E. Woods, Akkoyunlular, İstanbul 1983. [2] İsmail Aka, İranda Türkmen Hakimiyeti, Ankara 2001. [3] Faruk Sümer, Karakoyunlular, Ankara 1986. [4] Faruk Sümer, Akkoyunlular, Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, sayı 40, İstanbul 1986. [5] M. Çetin Varlık, Akkoyunlular, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, c: VIII, İstanbul 1988. [6] M. Çetin Varlık, Karakoyunlular, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, c: VIII, İstanbul 1988. [7] Walter Hinz, Uzun Hasan ve Şeyh Cüneyt, Ankara 1992. [8] Refet Yinanç, Dulkadir Beyliği, Ankara 1989. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yakındoğuda kurulan Türkmen devletlerini tanımlar | ||||||||||
| 2 | Yakındoğu Türkmen devletleriyle ilgili genel bilgiler edinir | ||||||||||
| 3 | Yakındoğuda kurulan devletlerinin kurucu unsurlarını açıklar | ||||||||||
| 4 | Türkmen devletlerinin kültürel ve ekonomik gelişmelerini analiz eder | ||||||||||
| 5 | Türkmen devletleri ile Osmanlılar arasındaki ilişkileri değerlendirir | ||||||||||
| 6 | Türkmen devletleri arasındaki siyasi ve sosyal ilişkileri analiz eder | ||||||||||
| 7 | Türkmen devletlerindeki kültürel ve medeni gelişmeyle ilgili bilgiler edinir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||