| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kültür Tarihi | ORT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerinin incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Tarihi süreç içinde oluşan kültürel değerler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Kültür Tarihine ilişkin kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türk Kültür Tarihi unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Kültürel unsurları somut olaylara uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türk kültürüne ilişkin genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Batılılaşmanın Türk kültürüne etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Atlı-göçebe kültürden yerlkeşik kültüre geçişi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve kültür kavramı | [1] Sayfa 9-32 |
| 2 | İç Asyada M.Ö. I. Bin yılda Türklere atfedilen kültürler | [6] Sayfa 3-42 |
| 3 | Hun, Kuşan ve Tabgaç devrinde Türk kültürü | [6] Sayfa 43-74 |
| 4 | Göktürk devrinde ve sonraki yarı göçebe Türk kültürü | [7] Sayfa 127-202 |
| 5 | Batı Türk ve Uygur yerleşik kültürü | [6] Sayfa 117-142 |
| 6 | İslami devirde İran ve Türkistanda Türk kültürü | [6] Sayfa 143-185 |
| 7 | Karahanlı ve Gazneli devrinde Türk kültürü | [8] Sayfa 87-210 |
| 8 | Büyük Selçuklu devrinde Türk kültürü | [8] Sayfa 281-350 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Anadolu Selçuklu devrinde Türk kültürü | [9] Sayfa 1-60 |
| 11 | Selçuklular - Anadolu ekseninde, Selçuklulardan sonra gelişen Türk kültürü | [8] Sayfa 383-452 |
| 12 | Beylikler ve Osmanlıların kuruluş devrinde Türk kültürü | [8] Sayfa 453-550 |
| 13 | Osmanlıların yükselme devrinde Türk kültürü | [10] Sayfa 441-512 |
| 14 | Batılılaşma döneminde Türk kültürü, değerlendirme | [11] Sayfa 1-200 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. [2] Salim Koca, Türk Kültürünün Temelleri 2, Ankara 2003. [3] Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1998. [4] Abdulkadir İnan, Eski Türk Dini, İstanbul 1976. [5] Bahaaddin Ögel, Türk Devlet Anlayışı, Ankara 1982. [6] Emel Esin, İslamiyetten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş, İstanbul 1977. [7] Bahaeddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara 1984. [8] Mustafa Cezar, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul 1977. [9] Aydın Taneri, Türkiye Selçukluları Kültür Hayatı, Konya 1977. [10] Heyet, Osmanlı Devleti Tarihi, İstanbul 1998 [11] İlber Ortaylı, Batılılaşma Yolunda, İstanbul 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Kültür Tarihine ilişkin kavramları tanımlar | |||||||||||||||
| 2 | Türk Kültür Tarihi unsurlarını açıklar | |||||||||||||||
| 3 | Kültürel unsurları somut olaylara uygular | |||||||||||||||
| 4 | Türk kültürüne ilişkin genel bilgiler edinir | |||||||||||||||
| 5 | Batılılaşmanın Türk kültürüne etkilerini analiz eder | |||||||||||||||
| 6 | Atlı-göçebe kültürden yerlkeşik kültüre geçişi analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||