| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medıa Polıtıcs In The Mıddle East (En) | ODC 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Berkan Ozgur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | This course studies the role played by the print and visual media in effacing and engendering public opinion and politics in the Middle East. |
| Dersin İçeriği | The course surveys the dynamics and mechanisms of pressure on states and peoples with the help of theoretical and conceptual prisms of media studies. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Describing the historical development of media impact. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Explaining social, political, and cultural impacts of the media in chronological order. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction: the Historical Growth of Media and Media Studies | |
| 2 | Main Themes and Concepts I: Media Consumption, Hegemony, Intertextuality, Visual Discourse, Knowledge Networks and Cascading Activation | |
| 3 | Main Themes and Concepts II: Encoding/Decoding, Mise-en-scene, Framing, Imagery, Genre, Soft News and Hard News | |
| 4 | Methods of Media Studies: Reading Media Images, Semiotics, Content Analysis, Discourse Analysis, Narrating | |
| 5 | Theories of Media and Foreign Policy | |
| 6 | Performative Politics of Media and the Middle Eastern Politics | |
| 7 | Media effect on the Middle Eastern Politics I | |
| 8 | Media effect on the Middle Eastern Politics II | |
| 9 | Case Study I: Hegemony by default? CNN to Internet: the Art of News Making | |
| 10 | Case Study II: The CNN Effect, Humanitarian Interventions and Politics of International Intervention in the Middle East | |
| 11 | Case Study III: The News Media and War on Terror; Fox News, Al-Jazeera and the Iraqi War | |
| 12 | Case Study IV: Arab Spring and the International Media | |
| 13 | Case Study V: Egyptian Military Coup 2013 the Fall of Liberal Discourse | |
| 14 | Conclusion: Via Media? |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Robert M. Entman (2004) Projections of Power: Framing News\ Public Opinion and US Foreign Policy, Chicago: The University of Chicago Press. |
| Ders Kaynakları | Lisa Taylor and Andrew Miller (2009) Media Studies Oxford: Blackwell. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
| 3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
| 4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
| 5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
| 6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
| 7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
| 8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
| 9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
| 10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Describing the historical development of media impact. | ||||||||||
| 2 | Explaining social, political, and cultural impacts of the media in chronological order. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||