| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hikaye Tahlilleri | YTE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra Ay, Arş. Gör. Melike Kılıç  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak  | 
                                
| Dersin İçeriği | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 2 | Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Hikayenin tanımı, özellikleri | |
| 2 | Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi | |
| 3 | Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi | |
| 4 | Hikayenin unsurları | |
| 5 | Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima” | |
| 6 | Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır” | |
| 7 | Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit” | |
| 8 | Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri” | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı” | |
| 11 | Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu” | |
| 12 | Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva” | |
| 13 | Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü” | |
| 14 | Modern ve Postmodern hikaye | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro)  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hikâyenin tanımı ve özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
| 2 | Hikâyenin Batı ve Türk edebiyatındaki gelişimi | ||||||||||||||
| 3 | Hikâye unsurlarını bilir ve açıklar. | ||||||||||||||
| 4 | Hikâye tahlili konusunda kendisini geliştirir. | ||||||||||||||
| 5 | Modern ve Postmodern hikâye örneklerine hâkimdir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||