| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Halk Biliminde Metodlar, Akımlar ve Okullar | THB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. S. Kürşad KOCA  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Metolar akımlar ve okulları incelemek ve yeni yaklaşımlar geliştirmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Coğrafi okul   | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel metotları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, | 
| 2 | Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 3 | Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Coğrafi okul | |
| 2 | Çapraz-Kültürel okul | |
| 3 | Fin Okulu | |
| 4 | Fonksiyonalist okul | |
| 5 | İdeolojik okul | |
| 6 | Antropolojik okul | |
| 7 | Mitolojik okul | |
| 8 | Neo-Folklorist okul | |
| 9 | Örnekleyici-tipolojik okul | |
| 10 | Pisikolojik-Psiko-analitik okul | |
| 11 | Pisiko-sosyal okul | |
| 12 | Tarihi okul | |
| 13 | Yapısalcı okul | |
| 14 | Genel tekrar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; “Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş”, Ankara, 1999  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | X | |||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel metotları öğrenir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 
| 2 | Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 
| 3 | Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 
| 4 | Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||