| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Fotoğraf Uygulamaları I | RES 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç. ONUR KARAALİOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dijital fotoğrafın uygulama alanları ve fotoğrafik kompozisyon bilgilerinin aktarılması. |
| Dersin İçeriği | Fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerinin kavranması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Temel fotoğrafçılık tekniklerini uygulayabilir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fotoğraf tarihinin teknik, estetik ve işlevsel alanda öne çıkan yönleriyle incelenmesi. | |
| 2 | Fotoğraf makinelerinin yapısı ve türlerinin incelenmesi. | |
| 3 | Objektif türleri ve etkilerinin karşılaştırılması. | |
| 4 | Diyafram, enstantane ve ASA/ISO değerlerinin incelenmesi. | |
| 5 | Alan derinliği ve hız-hareket etkisinin uygulaması. | |
| 6 | Kelvin derecesi ve beyaz dengesinin incelenmesi. | |
| 7 | Dijital fotoğraf tarihinin incelenmesi. | |
| 8 | Dijital Fotoğraf makinası tiplerinin sınıflandırılması ve aralarındaki farklar. | |
| 9 | Megapiksel, çözünürlük, DPI kavramları ve temel dijital görüntü kavramlarının incelenmesi. | |
| 10 | Dijital görüntü işlemenin temel kavramları ve uygulaması. | |
| 11 | Ham görüntü formatı çekimi ve bilgisayarda işlenmesi. | |
| 12 | Fotoğrafta kompozisyon öğeleri: Odak Noktası, Altın Oran, Doku, ritim, denge, zıtlık, kadraj. | |
| 13 | Dijital fotoğrafın getirdiği yeniliklerin ve örneklerin incelenmesi. | |
| 14 | Belirlenen bir konu hakkında dijital fotoğraf çalışması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dr. Özer Kanburoğlu - Temel Fotoğraf Bilgisi İstanbul: İÜ İletişim Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 ISBN:975-404- 609-X; Aydemir Gökgöz Bütün Yönleriyle Fotoğrafçılık B /W Renkli - Odak Yayınları 1985; Dr .Özer Kanburoğlu Adan Zye Fotoğraf- İstanbul: Say Yayınları 2004 ISBN:975-468- 459-6; Prof. Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon- İstanbul:Fotografevi Yayınları. 2006 ISBN:975-98089- 7-8; Prof. Güler Ertan Fotoğraf Terimleri Sözlüğü İstanbul:AFA Yayınları 1994 ISBN:975-414- 218-1 ; GENİŞ AÇI Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISNB:1302-275X; İZ Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISBN:1306-2492; FOTOĞRAF DERGİSİ - Yaygın Süreli Yayın ISBN:1301-7586 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | ||||||||
| 2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | ||||||||
| 3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | ||||||||
| 4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. | ||||||||
| 5 | Temel fotoğrafçılık tekniklerini uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||