| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yapıt Çözümleme Yöntemleri Giriş | RES 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini kullanarak, yapıt çözümleme becerisi kazanma. |
| Dersin İçeriği | Biçimsel analiz yöntemleri, ikonografik analiz yöntemleri, ikonolojik analiz yöntemlerini kullanılarak, sanat eserini inceleme ve yorumlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat yapıtına yaklaşım biçimleri | |
| 2 | Sanatçı merkezli yapıt çözümleme | |
| 3 | Yapıt merkezli yapıt çözümleme | |
| 4 | İkonografik-ikonolojik analiz | |
| 5 | Biçimsel analiz | |
| 6 | Toplum merkezli yapıt çözümleme | |
| 7 | Alımlayıcı merkezli yapıt çözümleme | |
| 8 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
| 9 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
| 10 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
| 11 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
| 12 | Yapıt çözümleme örnek çalışma | |
| 13 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama | |
| 14 | Öğrenci kendi eserleri üzerinden eser metni hazırlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Erwin Panofsky "İkonoloji Araştırmaları Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar", Erwin Panofsky "Perspektif - Simgesel Bir Biçim", Cynthia FREELAND "Sanat Kuramı", Heinrich Wölfflin "Sanat Tarihinin Temel Kavramları" |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat eseri eleştiri yöntemlerini bilir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Sanat eseri çözümleme tekniklerini bilir. | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Sanat eseri çözümlemede disiplinler arası bağlantılar kurar. | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Sanat eseri eleştiri ve çözümleme tekniklerini kullanarak yapıt çözümleme yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 3. Ödev | 25 |
| 4. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 2 | 9 | 18 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||