| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kavramsal Sanat ve Yazı I | RES 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
| Dersi Verenler | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat üretiminde dil ve yazının kullanımı , led malzeme kullanımını deneyimlemek |
| Dersin İçeriği | Yazıyı plastik bir eleman olarak kullanarak sanat yapıtı üretmek ; kavramsal sanat alanında dil ve yazının kullanımını araştırmak ve proje uygulamalarıyla kavramak. Led malzeme kullanımını deneyimlemek. Dil, metin,kavram, imge ,yapıt üretimi konularını araştırmak ve projelerle uygulamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | ||
| 2 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | ||
| 3 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Sanat Tanımı, kaynakça okuma | https://saltonline.org/tr/546/mutevazi-bir-miras- Nilg un-Özayten-kitabi, Nancy Atakan , Sanatta Alternatif Arayışlar |
| 2 | Kavramsal Sanatın Temel referansları.Joseph Kosuth, Sol Le Wit vd. İsimler Kaynakça okuma ve ödev | Kavramsal Sanatçıları araştırma inceleme 1960 sonrası |
| 3 | Öğrenci sunumu , tartışma | Land Art, Beden sanatından örnekler inceleme |
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Led malzeme kullanımını deneyimler. | ||||||||
| 2 | Çağdaş sanat alanında yazı- metin kullanımı ve problemlerini araştırır ve deneyimler. | ||||||||
| 3 | Kavramsal sanat alanında yazı kullanan sanatçıları araştırır ve tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|