| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Resmin Felsefesi | RES 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Filozofların resim sanatına resimin kendisini üzerinden yapmış oldukları yorumlamaların resimin kendisi ve yapısına katkısını irdelemek ve sanat felsefe metin resim e bağlamında resimsel gerçeklik üzerine tartışma açmak . |
| Dersin İçeriği | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
| 2 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
| 3 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
| 4 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
| 5 | Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes | |
| 8 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes | |
| 9 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
| 12 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
| 13 | Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Göz ve Tin Algılanan Dünya, Maurice Merleau-Ponty,1996, Metis Kelimeler ve Şeyler (İnsan Bilimlerinin Bir Arkeolojisi) Michel Foucault ,İmge Yayınevi,2000 Bu bir Pipo Değildir , Michel Foucault, 2005 Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, Gilles Deleuze, NorgunkNisan 2009 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||