| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 19. ve 20. Yy. Siyasi Tarihi | ULI 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı güzel sanatlar alanında eğitim gören yükseklisans öğrencilerin kavramları, olayları, gelişmeleri analiz edebilmesi için devletlerin birbiri ile ve kendi içinde yaşadığı gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | 19. yüzyıl dünya siyasi tarihindeki gelişmeleri, olayları, devletlerin kendi içinde ve devletlerarasında yaşananları ele alarak, bugünkü uluslararası ilişkiler sistemini ele almak, analiz etmek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Devrimler Dönemi | |
| 2 | Amerikan Devrimi ve Sonuçları | |
| 3 | Fransız Devrimi ve Sonuçları | |
| 4 | 1830 ve 1848 devrimleri,milliyetçiliğin yükselişi | |
| 5 | Viyana Kongresi ve Sonuçları | |
| 6 | I. Dünya Savaşına Giden Süreç | |
| 7 | I. Dünya Savaşı | |
| 8 | İki Savaş Arası Dönem | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | 2. Dünya Savaşı | |
| 11 | Soğuk Savaş Dönemi | |
| 12 | Çok Merkezliliğe Geçiş ve Yumuşama Dönemi | |
| 13 | Soğuk Savaşın Sonu ve 1990 Sonrası Siyasi Tarihteki Gelişmeler | |
| 14 | Yeni Dünya Düzeni |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Oral Sander, Siyasi Tarih I- II, İmge Kitapevi, Ankara Fahir Armaoğlu, 19. ve 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, Alkım Yay |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür | ||||||||
| 2 | Analiz ve yorumlamayı geliştirir | ||||||||
| 3 | Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır | ||||||||
| 4 | Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar | ||||||||
| 5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar | ||||||||
| 6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 30 | 60 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 201 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||