| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Resim Atölyesi II | RES 502 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | RESİM ATÖLYESİ I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi geliştirmek ve projelerin uygulanması ve sunumunu da içeren bir süreçtir |
| Dersin İçeriği | Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin ilgili oldukları problematiklerle ilgili hazırlanan dosyalar incelenir. | |
| 2 | Öğrencilerin ilgili oldukları problematiklerle ilgili hazırlanan dosyalar incelenir. | |
| 3 | Belirlenen proje ile ilgili kuramsal alt yapının oluşturulması | |
| 4 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
| 5 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
| 6 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
| 7 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
| 8 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
| 9 | Proje ile ilgili medyumların araştırılması | |
| 10 | Proje ile ilgili medyumların araştırılması | |
| 11 | Proje uygulaması | |
| 12 | Proje uygulaması | |
| 13 | Proje uygulaması | |
| 14 | Uygulanan projelerin toplu ve karşılaştırmalı eleştirisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çağdaş sanatla ilgili her türlü görsel ve kuramsal yayınlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | ||||||||
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 294 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||