| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Sanata Eleştirel Bakış I | RES 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ŞİRİN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Doç. ŞİRİN YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş sanatın temel problematikleri içinde öğrencilerin kendi sanatsal yaklaşımlarını değerlendirmeleri, kendi yaklaşım önerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak. |
| Dersin İçeriği | Sanatın temel sorunları ve teorik yaklaşımlar çerçevesinde günümüz sanat ortamında üretim sorunlarının irdelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi organize edebilir. | ||
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlayabilir. | ||
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize edebilir. | ||
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek, artistik bir tavır geliştirebilir. | ||
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçebilir. | ||
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturabilir | ||
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. | ||
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisindeki orijinalitesini saptayabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş,yeni modern kavramlarının irdelenmesi | |
| 2 | Çağdaş,yeni modern kavramlarının irdelenmesi | |
| 3 | Çağdaş,yeni modern kavramlarının irdelenmesi | |
| 4 | Karşıtlık olgusu | |
| 5 | Karşıtlık olgusu | |
| 6 | Sanatın içindeki karşıt | |
| 7 | Sanatın içindeki karşıt | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Çağı içerisinde yeninin sorgulanması | |
| 10 | Çağı içerisinde yeninin sorgulanması | |
| 11 | Çağı içerisinde yeninin sorgulanması | |
| 12 | Çağı içerisinde yeninin sorgulanması | |
| 13 | Dönemi içerisinde farklılık yaratan sanatçılar | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İmaj / Görmenin Kültür Ve Politikası / Kevin Robins / AYRINTI YAYINLARI; Sanatta Anlamın Görüntüsü- Richard Leppert; Sanat ve Propoganda |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi organize edebilir. | ||||||||
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlayabilir. | ||||||||
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize edebilir. | ||||||||
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek, artistik bir tavır geliştirebilir. | ||||||||
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçebilir. | ||||||||
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturabilir | ||||||||
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim oluşturabilir. | ||||||||
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisindeki orijinalitesini saptayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||