| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları II | RES 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular ve anlam sorunları üzerine eleştirel nitelikli bir farkındalık kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular, anlam sorunları ve nedenselliklerinin araştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriğinin Sunumu | |
| 2 | Görme ve Anlam İlişkisi | |
| 3 | Görsel Algı ve Anlam İlişkisi | |
| 4 | Gerçeklik ve Görüntü İlişkisi | |
| 5 | Yeniden Üretim Çağında Sanat Yapıtı | |
| 6 | 20. Yüzyılda Görüntünün Değişen Doğası | |
| 7 | Temsil Sorunu ve Anlamlandırma | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Görsel Kültür ve Yeni İmaj Teknolojileri | |
| 10 | Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları | |
| 11 | Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları | |
| 12 | Gösterge Değişim Değeri ve Sanatta Anlam Sorunları | |
| 13 | Medya Sanatı | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Kevin Robins, İmaj, Ayrıntı Yayınları -Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları. -Walter Benjamin, Pasajlar, YKY. -John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları. - Mehmet Ergüven, Görmece, Metis Yayınları. -Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, Versus Yayınları. -Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, sayı: 22, Eylül 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | ||||||||
| 2 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | ||||||||
| 3 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak | ||||||||
| 4 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||