| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Multimedya Atölyesi II | RES 510 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | Multimedya Atölyesi I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciye, projelerini oluştururken klasik medyumların yanı sıra, çağın medyumlarını kullanabilme becerisini ve seçeneğini verebilmek gerekçesiyle konulmuş bir derstir. |
| Dersin İçeriği | Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | |
| 2 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | |
| 3 | Öğrenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır. | |
| 4 | Öğrenci sunumları ve eleştİrilere devam edilir. | |
| 5 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
| 6 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
| 7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
| 8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
| 9 | Malzemelerin araştırılması ve konuya uygun seçimi | |
| 10 | Proje uygulaması | |
| 11 | Proje uygulaması | |
| 12 | Proje uygulaması ve ortak eleştiri | |
| 13 | Proje uygulaması | |
| 14 | Sunum ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | ||||||||
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | ||||||||
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | ||||||||
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | ||||||||
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | ||||||||
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 306 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||