| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hristiyan Düşüncesinin Teşekkülü | FDT 603 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hıristiyan inanç esaslarının oluşum sürecinin portresini çizmek. |
| Dersin İçeriği | Hz. İsanın mesajının mahiyeti; onun ölümü sonrasında şakirtleri arasında yaşanan tartışmalar, Hıristiyanlığın, Yahudilikten ayrılması; kendi içinde inançla ilgili yaşanan tartışmalar ve ilk beş konsilde Hıristiyan inanç esaslarının ana gövdesinin tamamlanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Mahiyeti ve kullanılacak kaynaklar hakkında genel bilgi | |
| 2 | Hz. İsa dönemi | |
| 3 | Hz. İsa dönemi | |
| 4 | Hz.İsa sonrası dönem (havariler/apostolik dönem) | |
| 5 | Havariler/apostolik dönemde yaşanan tartışmalar | |
| 6 | I-IV. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları | |
| 7 | I-V. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | İznik konsili, taraflar, tartışma konuları ve iznik amentüsü | |
| 10 | İstanbul konsili, taraflar, tartışma konuları ve İznik-İstanbul amentüsü | |
| 11 | Efes konsili, taraflar ve tartışma konuları ve sonuçları | |
| 12 | Kadıköy konsili, taraflar, tartışma konuları ve sonuçları | |
| 13 | Kadıköy sonrası,Hıristiyan dünyasının durumu | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok |
| Ders Kaynakları | [1]Tuchle, Hıristiyanlık Tarihi, I-IV. Yüzyıl |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder | |||||||||||
| 2 | Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler | |||||||||||
| 3 | Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler | |||||||||||
| 4 | İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder | |||||||||||
| 5 | İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | |||||||||||
| 6 | Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | |||||||||||
| 7 | Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||