| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Din Eğitimi | FDE 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders karşılaştırmalı eğitimle ilgili yaklaşımlarla birlikte dünyadaki din öğretimi politikaları, pedagojisi vb. alanındaki politika ve değişim sürecinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitim, metot, niçin karşılaştırmalı din eğitimi, okullarda din dersi modellerini etkileyen unsurlar, din dersine ilginin artma nedenleri, din-devlet ilişkisi ve din öğretimi politikası, Bazı uluslar arası örgütler ve din öğretimi, AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu, Avrupa Konseyi raporu |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramlarını ve metodunu betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Son yıllarda uluslararası düzeyde okullarda din öğretimi alanındaki gelişmeler ve çalışmaları değerlendirir | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Okullarda din öğretimine etki yapan faktörleri eleştirel olarak tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Din öğretimi ve insan hakları ilişkisini gösterir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Gerekçeli olarak farklı din öğretimi politikalarını formüle eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Ülkelerdeki din eğitimi uygulamalarını karşılatırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Karşılaştırmalı eğitim ve araştırma yaklaşımları | |
| 3 | Niçin okullarda karşılaştırmalı din öğretimi? | |
| 4 | Din öğretimine uluslar arası ilginin artma nedenleri | |
| 5 | Okullarda din eğitimi modellerinin oluşumuna etki yapan faktörler | |
| 6 | Din-devlet ilişkisi ve din eğitimi | |
| 7 | Avrupa Konseyinin Din öğretimi politikası ve raporu | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu | |
| 10 | AİHM kararlarında din dersleri | |
| 11 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
| 12 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
| 13 | Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1] Köse, A. & T. Küçükcan (2008) (eds) Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramlarını ve metodunu betimler | |||||||||||
| 2 | Son yıllarda uluslararası düzeyde okullarda din öğretimi alanındaki gelişmeler ve çalışmaları değerlendirir | |||||||||||
| 3 | Okullarda din öğretimine etki yapan faktörleri eleştirel olarak tartışır | |||||||||||
| 4 | Din öğretimi ve insan hakları ilişkisini gösterir | |||||||||||
| 5 | Gerekçeli olarak farklı din öğretimi politikalarını formüle eder | |||||||||||
| 6 | Ülkelerdeki din eğitimi uygulamalarını karşılatırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||