| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Irkçılık | FEL 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Güncel sorunlardan biri olan ırkçılık ile ilgili felsefi bir bakış, anlam kazanmak. |
| Dersin İçeriği | Aydınlanma ve ırkçılık ilişkisi, faşizm ve ırkçılık ilişkisi, ayrımcılık ve ırkçılık, neoliberal politikalar ve ırkçılık, sinemada ırkçılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | ||
| 2 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Irk nedir? Irkçılığın tarihsel temelleri nedir? | |
| 2 | Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları | |
| 3 | Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları | |
| 4 | Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler | |
| 5 | Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler | |
| 6 | Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları | |
| 7 | Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları | |
| 8 | Faşizm nedir? Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar | |
| 9 | Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Ayrımcılık ve ırkçılık arasındaki ilişki nedir? | |
| 12 | Neoliberal politikalar ve yükselen ırkçılık | |
| 13 | Sinemada ırkçılık | |
| 14 | Sinemada ırkçılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabiste paylaşılan dokümanlar |
| Ders Kaynakları | A. Cesaire: Sömürgecilik Üzerine Söylev (2005), F. Fanon: Siyah Deri, Beyaz Maske (2015), Yeryüzünün Lanetlileri (2018), A. R. Bernasconi: Irk Kavramını Kim İcat Etti? (2018), S. Özbek: Teori ve Pratikte Irkçılık (2021), W. Brown: Neoliberalizmin Harabelerinde (2021), G. Barbujani: Irkların İcadı (2022). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | ||||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | ||||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | 5 | 5 | ||||||||
| 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||