| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meşşai Felsefe | FEL 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Meşşaî felsefe ekolü ve İslam dünyasında felsefe geleneğindeki yerin tanıtılıması |
| Dersin İçeriği | İslam dünyasında felsefe ekolleri, Meşşaîlik ve temsilcileri, Farabî, İbn Sina, İbn Rüşd, Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İslam dünyasında felsefe ekolleri | |
| 2 | Meşşailik ve temsilcileri | |
| 3 | Farabî | |
| 4 | Farabî | |
| 5 | Farabî | |
| 6 | Farabî | |
| 7 | İbn Sina | |
| 8 | İbn Sina | |
| 9 | İbn Sina | |
| 10 | İbn Rüşd | |
| 11 | İbn Rüşd | |
| 12 | İbn Rüşd | |
| 13 | Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler | |
| 14 | Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin öğretim elemanının notları |
| Ders Kaynakları | 1. Fârâbî, İdeal Devlet El-Medînetü’l-Fâzıla, Çev., Ahmet Arslan, Vadi Yayınları, 2004. 2. İbn Rüşd, Felsefe-Din İlişkileri Faslu'l-Makâl, el-Keşfan Minhâci'l-Edille, Haz., Süleyman Uludağ, Dergâh Yayınları, 2004. 3. İbn Sînâ, Kitâbu'ş-Şifâ Metafizik I-II, Çev., Ekrem Demirli ve Ömer Türker, 2004-2005. 4. İbn Rüşd, Metafizik Büyük Şerhi I-II, Çev., Muhittin Macit, Litera Yayıncılık, 2016-2017. 5. Fârâbî, Es-Siyâsetü’l-Medeniyye veya Mebâdi’ül-Mevcûdât, Çev., M. S. Aydın, A. Şener ve M. R. Ayas, Büyüyenay Yayınları, 2017. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 5 |
| 2 | Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||