| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 17. ve 18. Yüzyılda Zihin ve Dil Felsefesi | FEL 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | ||||||
| Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgi Felsefesi |
|||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||||
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL | |||||
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, | |||||
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Onur Kabil Arş.Gör. Bahadır Karadağ |
|||||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |||||
| Dersin Amacı |
|
|||||
| Dersin İçeriği |
|
|||||
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | |||
| 2 | |||
| 3 | |||
| 4 | |||
| 5 | |||
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğuştan Fikirler ve Eleştirisi | |
| 2 | Locke'un Zihin Anlayışı | |
| 3 | Duyum ve Kökeni | |
| 4 | Dış Duyum | |
| 5 | İç Duyum | |
| 6 | Kavramın Kökeni | |
| 7 | Kesinlik, Kavram ve Dil | |
| 8 | Kavram ve İşaret | |
| 9 | Condillac'ın Zihin Anlayışı | |
| 10 | Duyum | |
| 11 | Duyum ve Kesinlik | |
| 12 | Düşünce ve Dil İlişkisi | |
| 13 | Kesinlik, Duyum ve Dil | |
| 14 | Düşünce ve Dil İlişkisi |
| Kaynaklar | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Notu | ||||||
| Ders Kaynakları |
|
|||||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | |||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 | |||||||||||
| 5 | |||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||