| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modernizm ve Postmodernizm | FEL 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 18. ve 19. yüzyıl barı felsefesinde yer alan filozofların ortaya koymuş oldukları felsefe anlayışlarının tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | 18. ve 19. yüzyıl felsefelerinin ana karakterinin araştırılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 18. ve 19. yüzyılın temel felsefe problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Modernizm ile postmodernizmi karşılaştırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | 18. ve 19. yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Humeun Kant felsefesine etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Modern düşünceyi tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Modernizm ve postmodernizmin problemlerini tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | 18. yüzyıla neden Kant yüzyılı dendiğini açıklar. | Gösterip Yaptırma, | |
| 9 | Hegel felsefesinin düşünce tarihi açısından önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Farklı postmodern düşünürlerin görüşlerini analiz etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | Modernizm ve postmodernizmi değerlendirmek ve eleştirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Modern düşüncenin medeniyet tarihindeki yerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler | |
| 2 | 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler | |
| 3 | Varlık problemi | |
| 4 | Bilgi Problemi | |
| 5 | Ahlak Problemi | |
| 6 | Hume | |
| 7 | Kant | |
| 8 | Kant | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Fichte | |
| 11 | Schelling | |
| 12 | Hegel | |
| 13 | Hegel | |
| 14 | Hegel |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ahmet Cevizci, Yeniçağ Felsefesi Tarihi |
| Ders Kaynakları | Modernizm ve Postmodernizm üzerine seçilmiş metinler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 18. ve 19. yüzyılın temel felsefe problemlerini açıklar. | ||||||||||
| 2 | Modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlamak | ||||||||||
| 3 | Modernizm ile postmodernizmi karşılaştırmak | ||||||||||
| 4 | 18. ve 19. yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
| 5 | Humeun Kant felsefesine etkilerini tartışır. | ||||||||||
| 6 | Modern düşünceyi tanımak | ||||||||||
| 7 | Modernizm ve postmodernizmin problemlerini tartışmak | ||||||||||
| 8 | 18. yüzyıla neden Kant yüzyılı dendiğini açıklar. | ||||||||||
| 9 | Hegel felsefesinin düşünce tarihi açısından önemini tartışır. | ||||||||||
| 10 | Farklı postmodern düşünürlerin görüşlerini analiz etmek | ||||||||||
| 11 | Modernizm ve postmodernizmi değerlendirmek ve eleştirmek | ||||||||||
| 12 | Modern düşüncenin medeniyet tarihindeki yerini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||