| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Düşüncesi Tarihi | FEL 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ender Büyüközkara |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk düşüncesi tarihini tanıtmaktır |
| Dersin İçeriği | Türk düşüncesinin kronolojik seyri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk düşüncesinden temel felsefi konularını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Bunlara tür açıklamalar getirildiğini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Başlıca Türk düşünürlerini ve görüşlerini tanır. | Anlatım, | |
| 4 | Türk düşüncesinin seyrini genel olarak akatarır. | Anlatım, | |
| 5 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilir, sorunları fark eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler | |
| 2 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler | |
| 3 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler | |
| 4 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler | |
| 5 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: 13. yy. Türk Düşüncesi | |
| 6 | Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: 14. yy. Türk Düşüncesi | |
| 7 | 19. yy. Türk Düşüncesi | |
| 8 | 19. yy. Türk Düşüncesi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | 20. yy. Türk Düşüncesi: Akademisyenler | |
| 11 | Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki | |
| 12 | Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki | |
| 13 | Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Türk felsefesi metinleri |
| Ders Kaynakları | Türk düşünürlerin metinleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk düşüncesinden temel felsefi konularını tanır. | ||||||||||
| 2 | Bunlara tür açıklamalar getirildiğini açıklayabilir. | ||||||||||
| 3 | Başlıca Türk düşünürlerini ve görüşlerini tanır. | ||||||||||
| 4 | Türk düşüncesinin seyrini genel olarak akatarır. | ||||||||||
| 5 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilir, sorunları fark eder. | ||||||||||
| 6 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||