| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Toplam Kalite Yönetimi | IKY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrenciyi, Toplam Kalite Yönetiminin amacının örgütün tamamını tüketici beklentilerini optimum düzeyde sağlayabilecek şekilde donatmak olduğunu öğretebilmek. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetiminin gelişimi ve kalite sistemi ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin neler olduğunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standadizasyonu yükseltmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 1 | 
| 2 | Japon İşletme Yönetimi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 2 | 
| 3 | Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 3 | 
| 4 | Kalite Maliyetleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 4 | 
| 5 | Kalite Çemberleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 5 | 
| 6 | Sorun çözme teknikleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 6 | 
| 7 | Kalite Eğitimi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 8 | 
| 8 | Kalite Sisteminin kurulması | Özkan, Y.(2008), Bölüm 9 | 
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Kalite sisteminde bilgi teknolojileri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 10 | 
| 11 | Standardizasyon ve Kalite | Özkan, Y.(2008), Bölüm 7 | 
| 12 | ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 7 | 
| 13 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Özkan, Y.(2008), Bölüm | 
| 14 | Diğer Sistem Belgeleri, ISO 14001, ISO 22000 | Özkan, Y.(2008), Bölüm | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özkan, Yılmaz (2008),Toplam Kalite, Sakarya Kitabevi. | 
| Ders Kaynakları | 1.TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | ||||||||||
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | ||||||||||
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin neler olduğunu öğrenir | ||||||||||
| 4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | ||||||||||
| 5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | ||||||||||
| 6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standadizasyonu yükseltmeyi öğrenir | ||||||||||
| 7 | Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hakkında bilgi sahibi olur. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 1 | 
| 1. Ödev | 48 | 
| 2. Kısa Sınav | 1 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||