| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Çalışma Normları | CSS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Yunus Yiğit Arş. Gör. Fatih Sert | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi, Uluslararası Çalışma Normları´na neden ihtiyaç duyulduğu ve ILO Sözleşmeleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | 
| Dersin İçeriği | ILO normlarının gelişmesine yol açan nedenler, ILO´nun hukuki niteliği ve tarihsel gelişimi, ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri, ILO-Türkiye ilişkileri, AB- Türkiye İlişkileri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma normlarını tanımlar ve kapsamını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | ILO´nun tarihsel gelişimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | ILO´nun kurumsal yapısını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | ILO´nun faaliyet alanlarını ve belgelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | ILO - Türkiye ilişkilerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | BM´nin tarihsel gelişimini ve kurumsal yapısını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | BM´nin temel belgelerini ve denetim mekanızmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 8 | AB Sosyal politikalarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 9 | Uluslararası işçi işveren örgütlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Çalışma Normları ile ilgili genel bilgiler | |
| 2 | Uluslararası Çalışma Normları´nın hukuksal niteliği | |
| 3 | Uluslararası Çalışma Normları´nın tarihsel gelişimi | |
| 4 | ILO´nun tarihsel gelişimi | |
| 5 | ILO´nun kurumsal yapısı | |
| 6 | ILO´nun faaliyet alanları ve belgeleri | |
| 7 | Vize | |
| 8 | ILO- Türkiye İlişkileri | |
| 9 | BM´nin tarihsel gelişimi | |
| 10 | BM´nin kurumsal yapısı | |
| 11 | BM´nin temel belgeleri ve denetim mekanizması | |
| 12 | AB´nin kurumsal yapısı ve çalışma yaşamı açısından değerlendirilmesi | |
| 13 | Uluslararası İşçi - İşveren Örgütleri | |
| 14 | Final | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alper Y. ve Kaya P. Ali (1995), Uluslararası Çalışma Örgütü ve Uluslararası Çalışma Standartları, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma normlarını tanımlar ve kapsamını açıklar | ||||||||||
| 2 | ILO´nun tarihsel gelişimini tartışır | ||||||||||
| 3 | ILO´nun kurumsal yapısını tartışır. | ||||||||||
| 4 | ILO´nun faaliyet alanlarını ve belgelerini açıklar | ||||||||||
| 5 | ILO - Türkiye ilişkilerini değerlendirir | ||||||||||
| 6 | BM´nin tarihsel gelişimini ve kurumsal yapısını tartışır | ||||||||||
| 7 | BM´nin temel belgelerini ve denetim mekanızmalarını değerlendirir. | ||||||||||
| 8 | AB Sosyal politikalarını tartışır | ||||||||||
| 9 | Uluslararası işçi işveren örgütlerini analiz eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||