| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Piyasalar ve İstihdam | CSS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İktisadın uygulamaya yansıyan en önemli yönü olan kaynakların istihdamı ve yönlendirilmesinin özellikle emek faktörü ağırlıklı olarak ele alınması; milli gelir ve büyüme modelleri çerçevesinde yerel ve küresel bir probleme dönüşen işsizlik ve istihdam politikalarını geliştirme | 
| Dersin İçeriği | Ekonomik kaynakların istihdamı ve piyasa şartları; iş piyasasında emek ve işgücünün yapısı ve istihdamı; MG, büyüme ve istihdam ilişkileri; işsizlik ve istihdam politikalarının çarçevesinin ortaya konması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İktisadi kaynakların etkin kullanımının ilkelerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Emek faktörünün piyasadaki istihdam imkanlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Büyüme ve istihdam ilişkisini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İşsizlik problemini, istihdam politikaları çerçevesinde tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Türkiyede işsizlik probleminin temel nedenleri ve çarelerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiyede istihdam politikalarını değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Faktör piyasasının işleyişi | |
| 2 | MG, büyüme ve istihdam | |
| 3 | İşgücünün yapısı ve ek işgücü | |
| 4 | Seminer ve tartışma | |
| 5 | İstihdam ve işsizlik | |
| 6 | İş piyasasının yapısı ve sınıflandırılması | |
| 7 | Seminer ve tartışma | |
| 8 | Seminer ve tartışma | |
| 9 | Türkiye´de istihdam politikaları | |
| 10 | Son istihdam politikaları | |
| 11 | Seminer ve tartışma | |
| 12 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
| 13 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
| 14 | Seminer ve tartışma | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Asaf Savaş Akat, İktisadi Analiz, İÜİF. Yay., 1985 | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İktisadi kaynakların etkin kullanımının ilkelerini açıklar | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 
| 2 | Emek faktörünün piyasadaki istihdam imkanlarını açıklar | ||||||||||
| 3 | Büyüme ve istihdam ilişkisini açıklar | ||||||||||
| 4 | İşsizlik problemini, istihdam politikaları çerçevesinde tartışır | ||||||||||
| 5 | Türkiyede işsizlik probleminin temel nedenleri ve çarelerini açıklar | ||||||||||
| 6 | Türkiyede istihdam politikalarını değerlendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||