| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme ve Esnek Çalışma | IKY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERDAR ORHAN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SERDAR ORHAN, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Alp | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Esneklik ve esnek çalışmanın yeri ve önemi. Esnekliği doğuran nedenler ve İKY anlayışı içerisinde çalışma hayatına teorik ve pratikteki yansımasının ortaya konması. | 
| Dersin İçeriği | Esneklik ve esnek çalışma kavramı ve önemi; Teorik altyapısı ve uygulamadaki türleri; İKY anlayışı içinde çalışma ilişkilerine etkisi; küresel ve ulusal düzeyde uygulama ve örnekler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme ve Küreselleşme Teorileri Hakkında Genel Bilgiye Sahip Olur | Anlatım, | |
| 2 | Küreselleşmenin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, | |
| 3 | Esnek çalışma metodlarını açıklar ve uygulamadaki yerini tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Esnek çalışmanın sendika ve endüstriyel ilişkiler üzerindeki etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Esnek çalışma mevzuatı ve çerçevesini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiyedeki yaygın esnek çalışma türlerini açıklar ve sosyo-ekonomik açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin Çalışma Hayatına Etkisi | |
| 2 | Küreselleşme Teorileri | |
| 3 | Küreselleşmenin Avantaj ve Dezavantajları | |
| 4 | Küreselleşme ve Esnek Çalışma | |
| 5 | Esneklik Karamı ve Esnek Çalışma | |
| 6 | Esneklik İle İlgili Teoriler | |
| 7 | Esneklik Türleri | |
| 8 | Esnek çalışma türleri | |
| 9 | Kısmi Süreli Çalışma | |
| 10 | Evde çalışma-tele çalışma- çağrı üzerine çalışma | |
| 11 | Çalışma Süresi Esnekliği | |
| 12 | Esnek çalışmanın endüstriye etkisi | |
| 13 | İstihdam ve işsizliğe etkisi | |
| 14 | Toplu pazarlık ve sendikalara etkisi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | TEİD I. Uluslararası Kongresi Ankara 1994 | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme ve Küreselleşme Teorileri Hakkında Genel Bilgiye Sahip Olur | ||||||||||
| 2 | Küreselleşmenin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | ||||||||||
| 3 | Esnek çalışma metodlarını açıklar ve uygulamadaki yerini tartışır | ||||||||||
| 4 | Esnek çalışmanın sendika ve endüstriyel ilişkiler üzerindeki etkilerini tartışır | ||||||||||
| 5 | Esnek çalışma mevzuatı ve çerçevesini açıklar | ||||||||||
| 6 | Türkiyedeki yaygın esnek çalışma türlerini açıklar ve sosyo-ekonomik açıdan değerlendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 60 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||