| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Planlaması ve Kariyer Yönetimi | IKY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Ön Koşul Bulunmamaktadır. | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. B. Yasin Çakmak | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İnsan kaynakları planlaması ve kariyer yönetimi konularının teorik altyapısı ve uygulamalarının tartışılması | 
| Dersin İçeriği | İK planlamasına genel bakış, İK iş-işgücü analizi, İKnın denetlenmesi, İK tahminleri, İK planlama formülleri, kariyer yönetiminin gerekliliği, çalışma yaşamında kariyer, kariyer planlaması, kariyer geliştirme, kariyer sorunları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İK planlaması hakkında genel bilgileri alır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 2 | Organizasyondaki iş ve işgücünü analiz eder | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Gelecek dönemler için işgücü ihtiyacını analiz eder ve planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İK planlama formüllerini kullanmayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Kariyer yönetimi hakkında genel bilgileri alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 6 | Kariyer yönetim tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kariyer planlama ve geliştirme programları hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Kariyer sorunları için çözümler üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İK planlamasına giriş | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 2 | İK için stratejik planlama I | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 3 | İK için stratejik planlama II | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 4 | İK iş- işgücü analizi I | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 5 | İK iş- işgücü analizi II | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 6 | İK tahminleri ve tahmin modelleri | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 7 | İK planlama formülleri | Planning and Managing Human Resources, William J. Rothwell, H. C. Kazanas | 
| 8 | Kariyer yönetimine giriş | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| 9 | Vize | |
| 10 | Yaşam evreleri ve kariyer | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| 11 | Meslek ve kariyer seçimi | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| 12 | Kariyer planlaması | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| 13 | Kariyer geliştirme | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| 14 | Kariyer sorunları ve çözümleri | Çalışma Yaşamında Kariyer, Serpil Aytaç; Strategic Career Management, Jane Yarnall | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders işleme sürecinde SABİS üzerinden paylaşılacaktır. | 
| Ders Kaynakları | Kişisel Kariyer Planlaması, Mehmet Öner; Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nihat Erdoğmuş; Değişim Rüzgarında Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, Ömer Faruk Akyüz, Human Resources Planning: Issues and Methods, Riitta-Liisa Kolehmainen-Aitken | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İK planlaması hakkında genel bilgileri alır | ||||||||||
| 2 | Organizasyondaki iş ve işgücünü analiz eder | ||||||||||
| 3 | Gelecek dönemler için işgücü ihtiyacını analiz eder ve planlar | ||||||||||
| 4 | İK planlama formüllerini kullanmayı öğrenir | ||||||||||
| 5 | Kariyer yönetimi hakkında genel bilgileri alır | ||||||||||
| 6 | Kariyer yönetim tekniklerini öğrenir | ||||||||||
| 7 | Kariyer planlama ve geliştirme programları hazırlar | ||||||||||
| 8 | Kariyer sorunları için çözümler üretir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 2 | 20 | 40 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||