| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakınçağ Tarihi Mukayeseli Metin Okumaları | TAR 654 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yakınçağ Tarihi hakkında fakrlı okumalar yaparak, döneme farklı açılardan yaklaşılmasına katkı sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Osmanlı Yakınçağ ve Avrupa Yakınçağ Tarih hakkında farklı görüşlere sahip tarihçilerin yayınlarını okumak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yakınçağ tarihi belgelerini ve yazı çeşitleri tanıtmayı hedefler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yakınçağ belgelerinde kullanılan diplomatika kurallarını açıklamyı amaçlar | Soru-Cevap, | |
| 3 | Belge okuma, anlama ve yorumlama kabiliyeti kazandırmayı hedefler. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Mukayeseli metin okumaları yaparak tarihi analiz yorum ve kabiliyetini artırmayı hedefler | Anlatım, | |
| 5 | Metinlerden elde edilen veri ve çıktıların bilimsel bir çalışmada nasıl kullanılacağını gösterir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve öğrencilerle tanışma. | |
| 2 | Yakınçağ Tarihi ve farklı yaklaşımların önemi | |
| 3 | Prens Sabahaddin | |
| 4 | Said Halim Paşa | |
| 5 | Namık Kemal | |
| 6 | Kılıçzade Hakkı | |
| 7 | Mehmed Akif | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ziya Gökalp | |
| 10 | Yusuf Akçura | |
| 11 | Dünya Tarihi okumaları | |
| 12 | Farklı Osmanlı Tarihi okumaları | |
| 13 | Modern Avrupa Tarihi okumaları | |
| 14 | Dönem sonu değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Prens Sababaddin, Türkiye Nasıl Kurtarılabilir?, İstanbul 1913. Prens Said Halim Paşa, İslamlaşma, Dersaadet 1338. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yakınçağ tarihi belgelerini ve yazı çeşitleri tanıtmayı hedefler | ||||||||||
| 2 | Yakınçağ belgelerinde kullanılan diplomatika kurallarını açıklamyı amaçlar | ||||||||||
| 3 | Belge okuma, anlama ve yorumlama kabiliyeti kazandırmayı hedefler. | ||||||||||
| 4 | Mukayeseli metin okumaları yaparak tarihi analiz yorum ve kabiliyetini artırmayı hedefler | ||||||||||
| 5 | Metinlerden elde edilen veri ve çıktıların bilimsel bir çalışmada nasıl kullanılacağını gösterir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||