| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seyahatname Okumaları: Osmanlı Seyahatnamelerinde Avrupa | TAR 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET YAŞAR ERTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı Seyyahlarının Avrupa’ya İlişkin Gözlemleri Analiz Etmek |
| Dersin İçeriği | Osmanlı Seyyahları, Seyahatnameler, Seyahatnamelerde Avrupa’nın Siyasi Yapısı, Avrupa’daki Toplumsal Yapı, Avrupa Düşüncesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlılardaki Avrupa Algısını Kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Osmanlı Seyyahlarındaki Avrupa İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Seyahatnamelerde Avrupa Devleti ve Toplumunun Nasıl Yansıdığını Anlatmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Seyahatnamelerde Avrupa’daki Modernleşme ve Gelişme Süreçlerine İlişkin Yaklaşımları Kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Avrupa’ya Giden Sefirler ve Seyyahlar | |
| 2 | Avrupa Hakkında Bilgi Veren Sefaretname ve Seyahatnameler | |
| 3 | Avrupa’daki Dini Yapının Tarihsel Gelişimi | |
| 4 | Avrupa’daki Siyasal Yapının Tarihsel Gelişimi | |
| 5 | Osmanlılardaki Avrupa Algısının Maddi Unsurları | |
| 6 | Osmanlılardaki Avrupa Algısının Düşünsel Unsurları | |
| 7 | Seyahatnamelerde Avrupa İmgesi | |
| 8 | Osmanlı Seyyahlarına Göre Hristiyanlık | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Seyahatnamelerde Avrupa Toplumsal Yapısı | |
| 11 | Seyahatnamelerde Avrupa’da Cinsiyet | |
| 12 | Seyahatnamelerde Avrupa’daki Modernleşme | |
| 13 | Seyahatnamelerde Osmanlı Avrupa Karşılaştırmaları | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Söylem Üzerine, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay. -Michel Foucault, Bilginin Akeolojisi, Ayrıntı Yayınları. - Michel Foucault, Bilme İstenci Üzerine Dersleri,İstanbul Bilgi Ünv. Yayınları. -Serhat Ulağlı, İmgebilim, Ötekinin Bilimine Giriş, Sinemis Yayınları -İbrahim Şirin, Osmanlı İmgeleminde Avrupa -Evliya Çelebi, Seyahatname, YKY. -Yirmisekiz Mehmet Çelebi’nin Fransa Sefaretnamesi -Faik Reşit Unat, Osmanlı Sefirleri ve Sefaretnameleri -Baki Asiltürk, Osmanlı Seyyahlarının Gözüyle Avrupa, Kaknüs Yay. -Mahmut Ak, Osmanlı’nın Gezginleri, 3F Yayınları -Mustafa Sami Efendi, Avrupa Risalesi -Süleyman Ağa, Süleyman Ağa Seyahatnamesi -Ali Kemal, Paris Musahabeleri -Mustafa Sait Bey, Avrupa Seyahatnamesi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlılardaki Avrupa Algısını Kavratmak | ||||||||||
| 2 | Osmanlı Seyyahlarındaki Avrupa İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | ||||||||||
| 3 | Seyahatnamelerde Avrupa Devleti ve Toplumunun Nasıl Yansıdığını Anlatmak | ||||||||||
| 4 | Seyahatnamelerde Avrupa’daki Modernleşme ve Gelişme Süreçlerine İlişkin Yaklaşımları Kavratmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||