| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Akdeniz Tarihi | TAR 632 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Akdeniz tarihinin gelişimini siyasi sosyal ve ekonomik açıdan değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | İlk çağlardan başlayarak bugüne kadar Akdeniz tarihinde görülen siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeler üzerinde durulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Akdeniz Tarihini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Akdeniz Havzası Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Akdeniz Havzası Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Akdeniz Havzası Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Akdeniz Havzasının bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dünya Coğrafyasının Siyasi açıdan değerlendirilmesi. | |
| 2 | Akdeniz Havzasının Eski Çağlardan Yakınçağa kadar önemi | |
| 3 | Akdeniz Havzasının Ticari açıdan Önemi. | |
| 4 | Akdeniz Havzasının Siyasi açıdan Önemi. | |
| 5 | Akdeniz Havzasının Coğrafi Keşifler Dönemindeki Önemi. | |
| 6 | Akdeniz Havzasının Süveyş Kanalının açılması sonrası Önemi. | |
| 7 | Akdeniz Havzasının Avrupa Açısından Önemi | |
| 8 | Akdeniz Havzasının Afrika Açısından Önemi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Akdeniz Havzasının Ortadoğu Açısından Önemi | |
| 11 | Akdeniz Havzasının Nato, Agit, AB, ABD, Rusya, Çin vs gibi Uluslararası kuruluşlar ve Büyük güçler açısından Açısından Önemi. | |
| 12 | Akdeniz Havzasının öneminden kaynaklanabilecek nüfuz mücadeleleri | |
| 13 | Akdeniz Havzasının bugünkü almış olduğu siyasi perspektif | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Akdeniz Havzası ve Dünya Siyasi Tarihi ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklar World Political History of the Mediterranean Basin and the domestic and foreign sources of |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Akdeniz Tarihini ortaya koyar. | ||||||||||
| 2 | Akdeniz Havzası Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar. | ||||||||||
| 3 | Akdeniz Havzası Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar. | ||||||||||
| 4 | Akdeniz Havzası Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar. | ||||||||||
| 5 | Akdeniz Havzasının bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||