| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Devleti. Ortadoğu ve Avrupa | TAR 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Jeopolitik açıdan Türkiye'yi çok fazla ilgilendiren Yakındoğu Coğrafyasının Türkiye açısından değerlendirilmesi amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Türkiye ile Yakındoğu ilişkilerinin tarihsel geçmişinin ortaya koyulması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yakındoğu?yu ve Yakındoğu ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yakındoğu coğrafyasının genel olarak tarihi geçmişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Türklerin Yakındoğu coğrafyası ile ilgilerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sömürgecilik faaliyetleri karşısında Yakındoğu coğrafyasının durumunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Birinci Dünya Savaşı?nda Yakındoğu?nun durumunu anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ortadoğu kavramının tartışılması ve Ortadoğu coğrafyasının tanınması. | |
| 2 | Ortadoğu coğrafyasında yaşayan halklar ve kültürel özellikleri | |
| 3 | Selçuklular zamanında Türklerin Ortadoğu coğrafyası ile ilişkileri | |
| 4 | Osmanlı Devleti?nin Fatih dönemine kadar Ortadoğu ile ilişkileri | |
| 5 | Yavuz Sultan Selim dönemi Osmanlı Devleti ? Ortadoğu ilişkileri | |
| 6 | Türk ? İran Savaşlarının Türkiye ? Ortadoğu ilişkilerine etkisi | |
| 7 | Tanzimat ve Islahat dönemlerinde Osmanlı Devleti? Ortadoğu ilişkileri | |
| 8 | Meşrutiyet döneminde Osmanlı Devleti- Ortadoğu ilişkileri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | II. Abdülhamit?in Yakındoğu politikası ve Panislamizm hareketinin Ortadoğu coğrafyasına yansımaları | |
| 11 | Sanayi İnkılabı sürecinin Ortadoğu coğrafyasına etkileri ve emperyalizm süreci | |
| 12 | İngiltere?nin Yakındoğu coğrafyasındaki faaliyetlerinin Osmanlı Devleti ? Ortadoğu ilişkilerine etkileri | |
| 13 | Fransıa?nın Yakındoğu coğrafyasındaki faaliyetlerinin Osmanlı Devleti ? Ortadoğu ilişkilerine etkileri | |
| 14 | İtalya ve Almanya?nın Ortadoğu coğrafyası ile ilgili planları ve faaliyetlerinin Osmanlı Devleti -Yakındoğu ilişkilerine etkisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Türkiye İş Bankası Yayınlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yakındoğu?yu ve Yakındoğu ile ilgili temel kavramları tanımlar | ||||||||||
| 2 | Yakındoğu coğrafyasının genel olarak tarihi geçmişini açıklar | ||||||||||
| 3 | Türklerin Yakındoğu coğrafyası ile ilgilerini anlatır | ||||||||||
| 4 | Sömürgecilik faaliyetleri karşısında Yakındoğu coğrafyasının durumunu açıklar | ||||||||||
| 5 | Birinci Dünya Savaşı?nda Yakındoğu?nun durumunu anlatır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||