| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Diplomasisi | TAR 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yeterlli derece Osmanlı Tarihi bilgisine sahip olmak. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yakınçağda Osmanlı Devletinin diplomatik kurum ve kuruluşlarının oluşması, devletin kurduğu ilk diplomatik ilişkilerden bir diplomasi geleneği oluşmasına varıncaya kadar bu sahanın kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Diplomasi tarihi, Osmanlı Devleti'de modern diplomasinin ortaya çıkması, Osmanlı Devleti'nin Avrupalı Büyük Devletler karşısında takip ettiği diplomasi üzerinde duruluyor. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | II. Mahmut ve Modernleşmede ortaya koyulan radikal çözümleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tanzimat Fermanı ile birlikte başlayan yeni dönem ve Osmanlı Diplomasisine etkilerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kırım Savaşı ve Osmanlı Devleti?nin Avrupa ile Yakınlaşma politikalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Meşrutiyet ve Anayasal gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bir kavram olarak diplomasi. | |
| 2 | Diplomasi ilmi ile ilgili kaynakların tanıtılması | |
| 3 | Klasik dönem osmanlı uluslar arası ilişkileri | |
| 4 | Modern anlamda Osmanlı Devletinde diplomatik ilişkilerin başlaması | |
| 5 | İlk diplomatik ilişkiler ve kurumlar | |
| 6 | Geçici elçilikler dönemi | |
| 7 | Elçiliklerin kalıcı hale getiirilmesi ve bu dönemin en tanınmış elçileri | |
| 8 | II. Mahmud Dönemi diplomasisi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Tanzimat ve Islahat dönemleri diplomasisi | |
| 11 | Abdülaziz dönemi diplomatik ilişkileri ve Sultan Abdülaziz?in Avrupa seyahati | |
| 12 | II. Abdülhamit dönemi dış politikası | |
| 13 | II. Meşrutiyet ve Birinci Dünya Savaşında Osmanlı Dış politikası | |
| 14 | Sonuç ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çakmak, Aydın: Türk Dışişleri Teşkilatının Gelişmi. Hariciye Nezareti, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2020. Kent, Marian(Yay.): Osmanlı İmparatorluğu’nun Sonu ve Büyük Güçler, Ahmet Fethi(Ter.), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999. Sander, Oral: Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü. Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, 2. Baskı, İmge Kitabevi, İstanbul 2000. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | II. Mahmut ve Modernleşmede ortaya koyulan radikal çözümleri açıklar | ||||||||||
| 2 | Tanzimat Fermanı ile birlikte başlayan yeni dönem ve Osmanlı Diplomasisine etkilerini anlatır | ||||||||||
| 3 | Kırım Savaşı ve Osmanlı Devleti?nin Avrupa ile Yakınlaşma politikalarını anlatır. | ||||||||||
| 4 | Meşrutiyet ve Anayasal gelişmeleri anlatır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 302 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||