| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| I.Dünya Savaşı Tarihi | TAR 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | I. Dünya Savaşına girme sebepleri, savaş sırasındaki zorluklar, savaşın Osmanlı Devletinde meydana getirdiği sıkıntılar ile ilgili ayrıntılı bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Savaşa giden süreçte Avrupa´nın ve Osmanlı´nın durumu, savaşın sebepleri, başlangıcı ve sonu, savaşın sonuçları ve imzalanan antlaşmalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | I. Dünya Savaşına giden süreci anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | I. Dünya Savaşının sebeplerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Savaş sonrası gelişmelerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Savaştaki cephelerin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Çanakkale cephesinin Türk Milletinin varlığındaki önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Kafkas Cephesindeki zorlukları ve sonuçlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Mondros Ateşkes Anlaşmasını öğrenir ve Milli Mücadelenin haklılığını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Milli Mücadelenin zorunluluğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | I. Dünya Savaşı öncesinde Avrupa´nın durumu ve savaşa giden süreç | |
| 2 | I. Dünya Savaşı öncesinde Osmanlı Devleti´nin durumu | |
| 3 | Savaşın sebepleri | |
| 4 | Savaşın başlangıcı | |
| 5 | Savaşın başlarında Osmanlı Devleti´nin tutumu | |
| 6 | Osmanlı Devleti´nin savaşa girişi | |
| 7 | Osmanlı Devleti´nin savaştığı cepheler | |
| 8 | Çanakkale Savaşları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | I. Dünya Savaşının Genel Gidişatı ve Cepheleri: 1916 yılı gelişmeleri | |
| 11 | 1917 Yılı Gelişmeleri | |
| 12 | 1918 yılı gelişmeleri ve savaşın sona ermesi | |
| 13 | İmzalanan ateşkes ve barış antlaşmaları | |
| 14 | Savaşın sonuçları ve değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Pierre Renouvin, 1. Dünya Savaşı Keith Robbins, Birinci Dünya Savaşı Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1995 Cilt: 1-2 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | I. Dünya Savaşına giden süreci anlar. | ||||||||||
| 2 | I. Dünya Savaşının sebeplerini kavrar. | ||||||||||
| 3 | Savaş sonrası gelişmelerini değerlendirebilir. | ||||||||||
| 4 | Savaştaki cephelerin önemini kavrar. | ||||||||||
| 5 | Çanakkale cephesinin Türk Milletinin varlığındaki önemini kavrar | ||||||||||
| 6 | Kafkas Cephesindeki zorlukları ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||
| 7 | Mondros Ateşkes Anlaşmasını öğrenir ve Milli Mücadelenin haklılığını kavrar. | ||||||||||
| 8 | Milli Mücadelenin zorunluluğunu öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||