| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Modernleşmesi | TAR 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı tarihininde önemli bir evreyi teşkil eden modernleşme olgusunu ve Osmanlı Devletinin toplumsal ve siyasal açıdan modernleşme sürecini incelemek |
| Dersin İçeriği | Osmanlı modernleşmesi, Tanzimat ve Islahat Fermanı, Meşrutiyet ve Anayasal düzen. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme kavramını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Osmanlı Devletinin modernleşme hareketine olan ihtiyacı neden kaynaklanmıştır sorusunu cevaplar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Modernleşmenin başladığı kurum olan askeriyenin durumunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Osmanlı Devleti´nde Tanzimat ve Islahat dönemlerindeki moderleşmeyi karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Osmanlıda siyasal alanda modernleşme çabalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Osmanlı Devletinde Meşrutiyet yönetimi ve II. Abdülhamit dönemindeki moderleşmeyi sorgular- | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devletinde Modernleşme ile ilgili kaynakların tanıtılması ve incelenmesi | |
| 2 | Kavram olarak modernleşmenin anlamı | |
| 3 | Osmanlı Devletinde modernleşmeden anlaşılan nedir ve neden modernleşmeye ihtiyaç duyulmuştur. | |
| 4 | Osmanlı Devletinde modernleşme ile ilgili hususlarda Avrupalı Devletlerin etkisi ya da baskısı | |
| 5 | Modernleşmenin başladığı kurum olarak Osmanlıda askeriye | |
| 6 | Osmanlı Devleti eğitim kurumlarında yaşanan modernleşme süreci | |
| 7 | Modernleşme ile birlikte ortaya çıkan yeni kurumlar | |
| 8 | Osmanlıda siyasal alanda modernleşme çabaları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Osmanlı Devletinde Tanzimat dönemi ve Tanzimat Fermanının Osmanlı modernleşmesindeki yeri | |
| 11 | Osmanlı Devletinde Islahat Fermanı ve Islahat Fermanının Osmanlı Modernleşmesindeki yeri | |
| 12 | Osmanlı Devletinde Meşrutiyet yönetimi ve Anayasal düzen | |
| 13 | II. Abdülhamit döneminde Osmanlı Devletinde yaşanan modernleşme çabaları | |
| 14 | Sonuç ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
1- Karpat, Kemal, Osmanlıda Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, İmge Kitabevi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme kavramını inceler | ||||||||||
| 2 | Osmanlı Devletinin modernleşme hareketine olan ihtiyacı neden kaynaklanmıştır sorusunu cevaplar | ||||||||||
| 3 | Modernleşmenin başladığı kurum olan askeriyenin durumunu kavrar | ||||||||||
| 4 | Osmanlı Devleti´nde Tanzimat ve Islahat dönemlerindeki moderleşmeyi karşılaştırır | ||||||||||
| 5 | Osmanlıda siyasal alanda modernleşme çabalarını analiz eder | ||||||||||
| 6 | Osmanlı Devletinde Meşrutiyet yönetimi ve II. Abdülhamit dönemindeki moderleşmeyi sorgular- |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||