| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakın Çağda Orta Asya ve Kafkasya | TAR 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yakınçağda Orta Asya ve Kafkasyada meydana gelen gelişmeleri öğrenme |
| Dersin İçeriği | Yakınçağda Orta Asya ve Kafkasyada meydana gelen gelişmeler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk dünyasını yakından tanır ve nereler, kapsadığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türkistan Hanlıklarının ortaya çıkışını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkistan hanlıklarının birbirleri ile mücadele nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Rusyanın Türkistana yayılma nedenlerini ve bunun sonuçlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Dünyası tanımı, dersin kapsamı ve içeriği, izlenecek öğretim metodu. Kaynaklar. | |
| 2 | Türkistan Türkleri Hakkında Genel Bilgi-Özbek Hanlıkları | |
| 3 | Kazaklar ve Kazak Ordaları-Doğu Türkistan Türkleri-Kırgızlar | |
| 4 | Türkistanda kültür hareketleri | |
| 5 | Kafkasya ve İranda Azerbaycan Türkleri | |
| 6 | Azerbaycanda teşkilat ve Kültür Hareketleri | |
| 7 | Kafkasyada Nogaylar, Kumuklar, Karaçaylar ve Stavropol Türkmenleri | |
| 8 | İdil Ural Sahasında Türkler | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Sibirya Türkleri, Gagauzlar ve Karaylar | |
| 11 | Rusyanın ve Çinin Yayılma Politikaları | |
| 12 | Türk Dünyasında Yenileşme Hareketleri | |
| 13 | Osmanlı Devletinin Türkistan Politikası | |
| 14 | Türk Dünyasının Problemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Mehmet Alpargu, Türkistan Hanlıkları, Türkler , c. VIII, ss . 557-605, Yeni Türkiye Yayınları, Ankara 2002. 2- Bugünkü Türkili Türkistan ve yakın tarihi / Zeki Velidi Togan . -- 2. bs. -- İstanbul : Enderun Kitabevi, 1981. 3- Kazakistan : Türkün üç bin yılı. / S.G.Klyashtorny, T. İ. Sultanov ; çev. Ahsen Batur. -- İstanbul : Selenge Yayınları, 2003. 4- Türkistanda Rus hakimiyetine karşı mücadele. / Hamid Ziyayev ; çev. Ayhan Çelikbay. -- Ankara : Türk Tarih kurumu, 2007. 5- Kazakistan tarihi : makaleler. -- Ankara : Türk Tarih Kurumu, 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk dünyasını yakından tanır ve nereler, kapsadığını bilir. | ||||||||||
| 2 | Türkistan Hanlıklarının ortaya çıkışını kavrar | ||||||||||
| 3 | Türkistan hanlıklarının birbirleri ile mücadele nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | ||||||||||
| 4 | Rusyanın Türkistana yayılma nedenlerini ve bunun sonuçlarını değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||