| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TDE 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın yöntem ve tekniklerini öğreterek akademik çalışma becerisi kazandırmak. | 
| Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırma yaparken tespit, tasnif, tahlil, terkip ve takdir süreçlerinin öğretilmesi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Can identify a problem for a scientific research. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Can choose the right method, model and sample for research. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Can collect, process and interpret research data. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve tekniklerine toplu bakış. | |
| 2 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki temel kavramların öğrenilmesi. | |
| 3 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki ilkelerin ve yaklaşımların öğrenilmesi. | |
| 4 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve sınırlandırılması. | |
| 5 | Problem ve hipotezin belirlenmesi. | |
| 6 | Literatür taramasının yapılması. | |
| 7 | Araştırmanın yöntemi ve modelinin belirlenmesi. | |
| 8 | Giriş kısmının yazılması. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Gelişme bölümünün yazılması. | |
| 11 | Verilerin sınıflandırılması ve araştırma bulgularının yorumlanması. | |
| 12 | Problemin çözümlenmesi. | |
| 13 | Araştırmanın sonuç kısmının yazılması. | |
| 14 | Örnek makale yazımı. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı (Ed. Doğan Kökdemir, Kürşad Demirutku, Okan Cem Çırakoğlu, Güler Işın, Bahar Muratoğlu, Zuhal Yeniçeri), Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı. Selçuk Çıkla, Dil ve Edebiyat Araştırmalarında Ahlak ve Yöntem, Akçağ Yayınları. Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | |||||||||
| 2 | Can identify a problem for a scientific research. | |||||||||
| 3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | |||||||||
| 4 | Can choose the right method, model and sample for research. | |||||||||
| 5 | Can collect, process and interpret research data. | |||||||||
| 6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||