| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat Tarihi, Metot ve Eleştiri | TED 660 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Edebiyat tarihinin, medeniyet tarihi içindeki yeri irdelenir. Edebiyat tarihi ve tarih arasındaki ilişki belirtilir. Tarih ve edebiyat tarihinin metotları hakkında bilgi verir. Edebiyat tarihçisinin taşıması gereken vasıfların gösterilmesi amaçlanır. | 
| Dersin İçeriği | Edebiyat tarihi hazırlanırken dikkat edilecek hususların belirlenmesini içerir. Edebiyat tarihleri arasında karşılaştırma yapma bilgi ve tecrübesi kazandırır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihinin tanımını ve gelişimini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk edebiyatı tarihindeki edebiyat tarihi örneklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Edebiyat tarihindeki metotları bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Edebiyat tarihi örneklerini inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihinin tanımı, tarihçesi | |
| 2 | Edebiyat tarihinin batı’daki ve Türkiye’deki gelişimi | |
| 3 | Batı edebiyatından örnek edebiyat tarihleri | |
| 4 | Türk edebiyatından örnek edebiyat tarihleri | |
| 5 | Edebiyat tarihinde metot | |
| 6 | Tarih ve edebiyat tarihi arasında metot bakımından farklar | |
| 7 | Edebiyat tarihçisi | |
| 8 | Edebiyat tarihinin yazımı | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları | |
| 11 | Edebi metin, edebi metni tanımak | |
| 12 | Bilimsel bir edebiyat tarihinin hazırlanmasında göz önünde tutulması gereken esaslar | |
| 13 | Edebiyat tarihi örnekleri üzerine incelemeler | |
| 14 | Edebiyat tarihi örnekleri üzerine incelemeler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları 6. Tanpınar, Ahmet Hamdi, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi 10. Mustafa Nihat Özön, Son Asır Türk Edebiyatı Tarihi | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihinin tanımını ve gelişimini bilir. | |||||||||
| 2 | Türk edebiyatı tarihindeki edebiyat tarihi örneklerini tanır. | |||||||||
| 3 | Edebiyat tarihindeki metotları bilir. | |||||||||
| 4 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
| 5 | Edebiyat tarihi örneklerini inceler. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||