| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Roman Çözümlemeleri | TED 658 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Anlatı türlerini tanımak ve roman metinlerini çözümleyebilmek | 
| Dersin İçeriği | Roman kavramı ve roman terimleri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Romanın tanımını ve tarihsel gelişimini öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Romanın Türk edebiyatındaki seyri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Romanın gelişiminde ortaya çıkan dönem ve akımları bilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Roman inceleme metodolojisini uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Roman kavramı ve roman terimlerinin açıklanması. | |
| 2 | Batıda roman türünün gelişimi | |
| 3 | Roman sanatının Tanzimat’tan sonraki seyri, geçirdiği evreler, geleneksel tarzdan ayrılan yönleri, dönemlere göre edindiği kazanımlar. | |
| 4 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Klâsik Dönem) | |
| 5 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Modern Dönem) | |
| 6 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Post-modern Dönem) | |
| 7 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Konu) | |
| 8 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Zaman, mekân) | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Olay örgüsü) | |
| 11 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Roman kişileri) | |
| 12 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Anlatıcı ve bakış açısı) | |
| 13 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Dil ve üslûp) | |
| 14 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (İçerik düzlemi) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Roman Özel Sayısı, Türk Dili, Ankara 1964, TDK Yay. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Romanın tanımını ve tarihsel gelişimini öğrenir. | |||||||||
| 2 | Romanın Türk edebiyatındaki seyri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
| 3 | Romanın gelişiminde ortaya çıkan dönem ve akımları bilir. | |||||||||
| 4 | Roman inceleme metodolojisini uygulayabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||