| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Türk Edebiyatı Anlatıları ve Sorunları | TED 649 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Roman, öykü, öykü gibi kurgusal metinlerin anlatım sorunlarının incelenmesi. Metinlerin yapı ve içerik sorunlarını ortaya çıkaracak analizler yapmak. Genel gelişim çizgisinin değerlendirilmesi. | 
| Dersin İçeriği | Yeni Türk Edebiyatı alanında yazılmış roman, hikâye gibi kurgusal metinlerin klasik, modernist ve postmodernist anlatı serüvenleri ve örnek metinlerin incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Türk Edebiyatı alanında kaleme alınmış kurgusal metinlerin temel anlatı sorunlarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Metni klasik, modern ya da postmodern anlatıların taşıdığı özelliklere göre değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Anlatıların yapısal ve tematik sorunlarını irdeler. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Metinlerin anlatı sorunlarını mukayeseli olarak inceler ve hükme varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel anlatı ve özellikleri | |
| 2 | Tanzimat Döneminde edebiyatımıza giren roman, hikâye gibi anlatı türlerinin, geleneksel anlatı türleriyle karşılaştırılması | |
| 3 | Klasik metinlerin yapı ve içerik özellikleri, temel problemlerin ortaya konması | |
| 4 | Tanzimat dönemi, roman ve hikâyede anlatı sorunları | |
| 5 | Örnek metinlerin incelenmesi | |
| 6 | Servet-i Fünun dönemi, roman ve hikâyede anlatı sorunları | |
| 7 | Örnek metinlerin incelenmesi | |
| 8 | Klasik anlatıdan modern anlatıya geçiş, modernist anlatıların özellikleri, temel sorunlar | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Örnek metinlerin incelenmesi | |
| 11 | Modern anlatıdan postmodern anlatıya geçiş, ilk örnekler | |
| 12 | Postmodern anlatıların özellikleri ve temel sorunlar | |
| 13 | Örnek metinlerin incelenmesi | |
| 14 | Örnek metinlerin incelenmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Türk Edebiyatı alanında kaleme alınmış kurgusal metinlerin temel anlatı sorunlarını bilir. | |||||||||
| 2 | Metni klasik, modern ya da postmodern anlatıların taşıdığı özelliklere göre değerlendirir. | |||||||||
| 3 | Anlatıların yapısal ve tematik sorunlarını irdeler. | |||||||||
| 4 | Metinlerin anlatı sorunlarını mukayeseli olarak inceler ve hükme varır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||