| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Klasik Türk Şiiri | TED 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Muhammed Tarık Ablak | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Divan şiirinde birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek yazmış oldukları şiirleri mukayeseli olarak okutmak. | 
| Dersin İçeriği | Kaşılaştırmalı edebiyat ve özelde karşılaştırmalı şiir tekniklerini; Klasik edebiyattaki belli başlı edebî akımları, üslupları ve bunların özelliklerini; aynı veya farklı dönemlerde yazılmış şiir örneklerinin benzer veya farklı yönlerini metin örneklerinden hareketle göstermek. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Divan şiiri metinlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Mukayeseli şiir tekniğini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Mukayeseli şiir tekniğini metinlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek metinlerini karşılaştırır. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Mukayeseli şiir bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Mukayeseli şiir ile ilgili hüküm verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Mukayeseli şiir tekniği. | |
| 2 | Mahallileşme akımı şairleri ve ele aldıkları ortak konular. | |
| 3 | Âşık Paşa-Ahmed Paşa. | |
| 4 | Necâtî-Bâkî. | |
| 5 | Sebk-i Hindî şairleri ve ele aldıkları konular. | |
| 6 | Hayâlî Bey-Neşâtî. | |
| 7 | Edebiyatımızda İstanbul üzerine yazılmış şiirler. | |
| 8 | Hikemî şairler ve ele aldıkları ortak konular. | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Nâbî-Koca Râgıb Paşa. | |
| 11 | Nâilî-Şeyh Gâlib. | |
| 12 | Nâbî´nin Hayriyye’si ve Sümbülzâde Vehbî’nin Lütfiyye’si. | |
| 13 | Bağdatlı Rûhî-ZiyâPaşa. | |
| 14 | Tekrar. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım, c. I-II, Akçağ yay. Ankara 1995. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Divan şiiri metinlerini sıralar. | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Mukayeseli şiir tekniğini anlatır. | 5 | 5 | |||||||
| 3 | Mukayeseli şiir tekniğini metinlere uygular. | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 4 | Birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek metinlerini karşılaştırır. | |||||||||
| 5 | Mukayeseli şiir bilgisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 6 | Mukayeseli şiir ile ilgili hüküm verir. | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 165 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||