| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Biliminin Yazılı Kaynakları | TED 632 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr.. Selçuk Kürşad KOCA | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Türk halk bilimnin yazılı kaynaklarının temel fikirlerini öğrenmek | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yazılı kaynaklar nelerdir? | |
| 2 | Sözlü kaynaklar nelerdir? | |
| 3 | Yazılı ve sözlü kaynakların Türk kültürü ile ilişkisi. | |
| 4 | Türk halk kültürünün yazılı kaynakları | |
| 5 | Halk biliminin yazılı kaynakları | |
| 6 | Yazılı ve sözlü kaynaklar | |
| 7 | Türk kültürünün eski kaynaklarının | |
| 8 | Orta Asya ve Orhun Anıtları | |
| 9 | Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Bilig | |
| 10 | Kaşgarlı Mahmud ve Divan-ı Lügat-it Türk | |
| 11 | Edip Ahmet Yükneki ve Atabetü-l Hakayık | |
| 12 | Dede Korkut Kitabı | |
| 13 | Türkiye´deki eski kaynaklar üzerinde çalışma | |
| 14 | Genel tekrar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kaşgarlı Mahmut: Divanü Lûgatit- Türk, (Çev. B. ATALAY), Ank, 1998, ERGİN, Muharrem: Orhun Abideleri, İst. 1988, ORKUN, H. Namık, Eski Türk Yazıtları, Ankara 1994, ARAT, Reşit Rahmeti: Kutadgu Bilig Çevirisi, ERGİN, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, İst. 1983, ÖZTÜRK, Ali; Ötüken Türk Kitabeleri, MEB, 1996, SİLAHDAROĞLU, Fikri; DLTden Derlemeler ve Uyarlamalar, Kültür Bak. 1997 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | X | |||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma | |||||||||
| 2 | Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme. | |||||||||
| 3 | Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||