| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gelenek, Kültürel Kimlik ve Etnik Yapı | TED 630 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Ülkemizde son yıllarda kavramların içi boşaltılmış özellikle siyasi alanda kullanılmaya uygun hale getirilmiş toplumda kimlik problemi yaşanmaya başlanmış ve birlik ve beraberliğe zarar verir hale gelmiştir. Bu durumun normalleştirilmesi amaclanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Sosyal normlar ve kültürün diğer alanlarına etkileri, alt kültür, üst kültür, alt kimlik , üst kimlik kavramları, kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Geleneğin toplumsallaşmadaki rolünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, | 
| 2 | Kültürel kimliklerin oluşum sürecini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, | 
| 3 | Sosyal normların kültürün düğer alanlarına etkilerini tespit eder. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 4 | Alt kimlik, üst kimlik ve kültürel kimlik kavramlarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal normlar | |
| 2 | Sosyal normlar | |
| 3 | Sosyal normların kültürün diğer alanlarına etkileri | |
| 4 | Sosyal normların kültürün diğer alanlarına etkileri | |
| 5 | Kültür kavramı | |
| 6 | Üst kültür kavramı | |
| 7 | Alt kimlik kavramı | |
| 8 | Alt kimlik kavramı | |
| 9 | Üst kimlik kavramı | |
| 10 | Üst kimlik kavramı | |
| 11 | Kültürel kimlik | |
| 12 | Kültürel kimlik | |
| 13 | Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi | |
| 14 | Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERÖZ, Mehmet: Millî Kültürümüz ve Meselelerimiz, İst. 1983, GÖKALP, Z., Türkçülüğün Esasları, İstanbul 1990, GÜNGÖR, E., Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, İstanbul 1988, GÜVENÇ, (Prof. Dr.)Bozkurt; İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, Büyük Fikir Kitapları Dizisi 20, Üçüncü Basım, Evrim Matbaacılık, İstanbul 1979., MALINOWSKI, Bronıslaw (Çev. Doç. Dr. M.Fatih GÜMÜŞ); İnsan ve Kültür, V Yayınları, Saydam Matbaası, Ankara, 1990. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | X | |||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Geleneğin toplumsallaşmadaki rolünü bilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 
| 2 | Kültürel kimliklerin oluşum sürecini öğrenir. | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 
| 3 | Sosyal normların kültürün düğer alanlarına etkilerini tespit eder. | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 
| 4 | Alt kimlik, üst kimlik ve kültürel kimlik kavramlarını ayırt eder. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||