| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Türk Edebiyatında Mizah ve Hiciv | TED 645 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Muhammed Tarık Ablak | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Mizah ve hiciv bakımından hayli zengin olan klâsik edebiyatın bu yönünün belli şair, yazar ve eserler çerçevesinde öğretilmesi. | 
| Dersin İçeriği | Klâsik edebiyatımızda mizah ve hicvin hangi şair ve yazarlar tarafından ve ne şekilde ele alınıp işlendiğini, mizah, hiciv ve hezl arasındaki farklar ile ortak noktaları, metin örneklerinden hareketle göstermek. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Mizah ve hicvin tanımını ve genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Klâsik edebiyatımızdaki belli başlı mizah ve hiciv yazarları ile eserlerini bilir. | Anlatım, | |
| 3 | Mizah ve hiciv geleneği ile ilgili yorumda bulunur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Belli başlı mizah ve hiciv örneklerini çeşitli açılardan karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Klâsik edebiyatımızdaki mizah ve hiciv anlayışı ile ilgili hüküm verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Hiciv, hezl ve mizah tabirleri | DİA'daki "Hiciv" maddesinin okunması | 
| 2 | Şeyhî'nin Harnâme adlı mesnevisindeki hiciv öğeleri | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 3 | Şeyhî'nin Harnâme adlı mesnevisindeki hiciv öğeleri | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 4 | Molla Lutfî ve eserlerinden seçme metinler | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 5 | Bağdatlı Rûhî'nin Terkîb-i Bend'i | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 6 | Bağdatlı Rûhî'nin Terkîb-i Bend'i | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 7 | Nef'î ve Sihâm-ı Kazâ adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 8 | Nef'î ve Sihâm-ı Kazâ adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Kânî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 11 | Güftî, Halet Efendi. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 12 | Sürûrî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 13 | Sürûrî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. Keçecizade İzzet Molla'nın Mihnetkeşân adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. | 
| 14 | Ziya Paşa'nın Zafernâme ve Zafernâme Şerhi adlı eserlerinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Tezkiretü’ş Şu’arâ, Kınalızâde Hasan Çelebî, TTK Yayınları, Ankara, 1989 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mizah ve hicvin tanımını ve genel özelliklerini bilir. | |||||||||
| 2 | Klâsik edebiyatımızdaki belli başlı mizah ve hiciv yazarları ile eserlerini bilir. | |||||||||
| 3 | Mizah ve hiciv geleneği ile ilgili yorumda bulunur. | |||||||||
| 4 | Belli başlı mizah ve hiciv örneklerini çeşitli açılardan karşılaştırır | |||||||||
| 5 | Klâsik edebiyatımızdaki mizah ve hiciv anlayışı ile ilgili hüküm verir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Ödev | 3 | 10 | 30 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||