| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Poetik Metinler Işığında Yeni Edebiyat I | TED 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Res. Asst. Büşra AY AÇAR, Res. Asst. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Examining poeticas and choise poetic texts in Modern Turkish Literature History. Examining differences between poetica and literary texts. | 
| Dersin İçeriği | Important forewords and texts in Modern Turkısh Literature (Harabat Foreword, Makber Foreword, Piyale Foreword, Garip Foreword, Antalyalı Bir Genc Kıza Mektup, Benim Gözümle Siir Davası, Bile Yazdı etc.). | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki poetikaları ve seçkin poetik metinleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki poetikaları ve seçkin poetik metinleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Bu metinler ışığında edebiyat, şiir ve düşünce tarihimizi yorumlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Poetika ile edebi metinler arasındaki benzerlikleri ve ayrılıkları karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Bu doğrultuda Poetika yorumunu geliştirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Poetikalar ve seçkin poetik metinler hakkında hükme varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Poetika kavramı üzerine | |
| 2 | Modern Türk edebiyatında ilk poetikalar üzerine | |
| 3 | Ziya Paşa’nın Harâbât Mukaddimesi ve yaklaşımı | |
| 4 | Abdülhak Hâmid’in eserleri, Sahra, Hacle, Makber vb. Poetikaları ve değerlendirilmesi | |
| 5 | Recaizade M. Ekrem’in poetik görüşü, Takdir-i Elhan vb. | |
| 6 | Edebiyat-ı Cedide topluluğunun poetik metinleri ve değerlerndirilmesi/ Tevfik Fikret | |
| 7 | Edebiyat-ı Cedide topluluğunun poetik metinleri ve değerlerndirilmesi/ Cenab şahabeddin | |
| 8 | Edebiyat-ı Cedide topluluğunun poetik metinleri ve değerlerndirilmesi/ Halid Ziya | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Fecr-i Ati topluluğunun beyannamesi | |
| 11 | Yahya Kemal’in Poetik anlayışı ve ve değerlendirilmesi | |
| 12 | Mehmet Akif Ersoy’un poetik metinleri ve değerlerndirilmesi / Safahat’ın Mukaddimesi | |
| 13 | Hâşim’in Piyâle Mukaddimesi ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Orhan Veli’nin Garip Önsöz’ü.Genel değerlendirme. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Orhan Okay, Cumhuriyet Döneminde Poetikalar. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki poetikaları ve seçkin poetik metinleri sıralar. | |||||||||
| 2 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki poetikaları ve seçkin poetik metinleri açıklar. | |||||||||
| 3 | Bu metinler ışığında edebiyat, şiir ve düşünce tarihimizi yorumlar. | |||||||||
| 4 | Poetika ile edebi metinler arasındaki benzerlikleri ve ayrılıkları karşılaştırır. | |||||||||
| 5 | Bu doğrultuda Poetika yorumunu geliştirir. | |||||||||
| 6 | Poetikalar ve seçkin poetik metinler hakkında hükme varır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||