| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Metinlerarası İlişkiler | TED 642 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Edebî metinlerin çözümlenmesine yardımcı olması amacıyla belli başlı edebi kuram ve eleştiri metotlarının, özellikle İntertextuality/ Metinlerarası İlişkiler yönteminin uygulanması./ eni Türk Edebiyat Tarihinde başlangıçtan itibaren ortaya konulmuş seçkin edebi metinler üzerinde yeni bir edebi çözümleme yöntemi olarak metinlerarası ilişkiler yöntemini uygalamak, bu suretle metinlerin yapı ve anlam katmanlarını çözümlemek. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste, 1839'dan itibaren oluşturulan seçkin edebi metinler, özellikle şiir metinleri, yeni bakış açılarının geliştirilmesini sağlamak amacıyla metinlerarası ilişkiler yöntemiyle incelenmektedir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Metinlerarası ilişkileri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Metinlerarası ilişkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yeni Türk Edebiyatı Tarihindeki edebi metinler üzerinde metinlerarası ilişkiler yöntemini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Bu suretle metinlerin yapı ve anlam katmanlarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Metinlerarası ilişkiler yöntemini edebi metinlere uygulamasını geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Metinlerarası ilişkiler kapsamındaki metinlerle ilgili hüküm verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Edebi metin, kuramlar üzerine | |
| 2 | Metinlerarasılık/ İntertextualty kuramı, önemli temsilcileri, düşünceleri | |
| 3 | Metinlerarasılık/ İntertextualty ve çeşitleri | |
| 4 | General Terms Of İntertextualty | |
| 5 | İntertextualty, practices on the Literary Works | |
| 6 | Abdülhak Hâmidin Makber eserini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 7 | Mehmet Akif Ersoyun Safahat eserini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 8 | Tevfik Fikret in Rübâb-ı Şikeste eserini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Cenab Şahabeddinin Evrâk-i Leyâlini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 11 | Necatigil ve/ya Nazım Hikmetin Şiirlerini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 12 | Necip Fazıl ve/ya S.Karakoçun Şiirlerini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 13 | Yahya Kemal ve/ya Hâşimin Şiirlerini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
| 14 | Attila İlhan ve/ya H.Yavuzun Şiirlerini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme.Görsel ve somut Şiir örnekleri üzerinde bir inceleme. Ve Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Kubilay Aktulum, Metinlerarası İlişkiler, Öteki Yay.,Ankara 2000; | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Metinlerarası ilişkileri tanımlar. | |||||||||
| 2 | Metinlerarası ilişkileri açıklar. | |||||||||
| 3 | Yeni Türk Edebiyatı Tarihindeki edebi metinler üzerinde metinlerarası ilişkiler yöntemini uygular. | |||||||||
| 4 | Bu suretle metinlerin yapı ve anlam katmanlarını çözümler. | |||||||||
| 5 | Metinlerarası ilişkiler yöntemini edebi metinlere uygulamasını geliştirir. | |||||||||
| 6 | Metinlerarası ilişkiler kapsamındaki metinlerle ilgili hüküm verir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||