| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Oymak Aşiret Cemaat ve Tarikatlar | TED 634 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Sayılan kurumlar tarihin her devrinde sosyal ve dinî hayata önemli etkilerde bulunmuşlardır. Bu etki günümüz Türkiyesinde de devam etmektedir. | 
| Dersin İçeriği | Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramları, bu kurumların tarihteki yeri, günümüzdeki durumları ve fonksiyonları, Türk kültüründeki toplumsal kurumlar, etnoloji ve din. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türkiye´deki oymak, aşiret, cemaat ve tarikatlar hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oymak | |
| 2 | aşiret | |
| 3 | cemaat ve tarikat kavramları | |
| 4 | cemaat ve tarikat kurumlarının tarihteki yeri | |
| 5 | cemaat ve tarikatların günümüzdeki durumları | |
| 6 | cemaat ve tarikatların fonksiyonları | |
| 7 | cemaat ve tarikatların fonksiyonları | |
| 8 | cemaat ve tarikatların türk folklorundaki yeri | |
| 9 | cemaat ve tarikatların türk folklorundaki yeri | |
| 10 | Türk kültüründeki toplumsal kurumlar | |
| 11 | Türk kültüründeki toplumsal kurumlar | |
| 12 | etnoloji ve din | |
| 13 | etnoloji ve din | |
| 14 | Genel gözden geçirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Sosyal Kültürel Değişme, Ank. Ün. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay. 129, Ankara, 1984., TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Kültürel Antropoloji, Kültür Bakanlığı, Ankara 1997., TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Türk Kişiliği ve Kültür Kişilik İlişkileri, Kültür Bak. 1997, ÖNDER, A. Tayyar; Türkiyenin Etnik Yapısı, Artı Yay. 2002, ERDENTUĞ, Nermin; Sosyal Adet ve Gelenekler, Ank 1977 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | X | |||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramlarını açıklar. | |||||||||
| 2 | Türkiye´deki oymak, aşiret, cemaat ve tarikatlar hakkında bilgi edinir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||