| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Aile İlişkileri ve Sosyal Danışmanlık | SOS 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı farklı toplumlarda aile ilişkilerini inceleyerek; çeşitli ülkelerin aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarını karşılaştırarak ele almaktır. |
| Dersin İçeriği | Çeşitli din ve ideolojilerde aile kavramı, Doğu ve Batı toplumlarında aile ilişkileri, aile ve sosyal danışmanlık hizmetlerinin dünyada ve Türkiye´deki gelişim süreci. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aile kavramını çeşitli bakış açılarından değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Farklı toplumlarda aile kurumunun analizini doğru şekilde analıiz eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Farklı toplumlarda aile ve sosyal danışmanlık gelişim sürecini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarının neler olduğunu öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamasının nasıl yapıldığını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aile kavramının sosyolojik tahlili | |
| 2 | Aile hakkındaki temel yaklaşımlar | |
| 3 | Semavi dinlerde ailenin yeri ve önemi | |
| 4 | Batı ve Doğu toplumlarında aile | |
| 5 | Müslüman toplumlarda aile ilişkileri | |
| 6 | Dünyada aile ve sosyal danışmanlık | |
| 7 | AB ülkelerinde aile ve sosyal danışmanlık | |
| 8 | Türkiye´de aile ve sosyal danışmanlık | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Kamu sektöründe sosyal danışmanlık | |
| 11 | Özel sektörde sosyal danışmanlık | |
| 12 | STK sektöründe sosyal danışmanlık | |
| 13 | Aile ve sosyal danışmanlığın sorunları | |
| 14 | Aile ve sosyal danışmanlığın geleceği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Miller, Brent C.; Aile Araştırma Yöntemleri, çev. D. Köksal, AAK, Ankara 1996. - Kağıtçıbaşı, Çiğdem, (1995), Aileye Yaklaşımda Bir Kuramsal Çerçeve ve Aile Değişim Modeli, Aile Kurultayı, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Ankara. - TÜİK, (2006), Türkiye Aile Yapısı Araştırması, TÜİK Yayını, 2007, Ankara. - Aile İçi Şiddetin Sebep ve Sonuçları (1994), Uygulamalı Araştırma Türkiye Geneli, Alan Araştırması ve Vak?a Analizi - el-Musulmani, Mustafa; ez-Zevac ve?l-Usra, (Evlilik ve Aile), el-Mektebu?l - Cami?i el-Hadis, İskenderiye, 2003. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aile kavramını çeşitli bakış açılarından değerlendirir | |||||||
| 2 | Farklı toplumlarda aile kurumunun analizini doğru şekilde analıiz eder. | |||||||
| 3 | Farklı toplumlarda aile ve sosyal danışmanlık gelişim sürecini öğrenir. | |||||||
| 4 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarının neler olduğunu öğrenir | |||||||
| 5 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamasının nasıl yapıldığını öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 323 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||