| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Toplumsal Hareketler | SOS 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yeni toplumsal hareketleri, temelde sosyo-psikolojik nitelikli oluşumların bir yansıması olarak kavramayı sağlamak Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler, dini hareketlerin yükselişi gibi çok yönlü eylem biçimlerini ayrıntılı olarak yorumlanmasını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler, dini hareketlerin yükselişi gibi çok yönlü eylem biçimlerini ayrıntılı olarak yorumlanma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal hareketlerin ortaya çıkışını öğrenir ve sosyolojik boyutunu kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Türkiye´de toplumsal hareketler sorununu tarihsel perspektifte öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Toplumsal hareketlerin öncülerini tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Toplumsal hareketlerin medya boyutunu kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Toplumsal hareketleri demokrasi hak ve özgürlükler bağlamında tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal hareketlerin çıkışı ve sosyolojik boyutu | |
| 2 | Türkiye´de toplumsal hareketler sorunu,olaylar ve yaptırımlar | |
| 3 | 1960-80 öğrenci hareketelrinin amaç ve nitelikleri | |
| 4 | Toplumsal hareketler ve sivil itaatsizlik, sivil itaatsizliğin öncüleri | |
| 5 | Hukuk toplumlarında sivil itaatsizlik ve toplumsal olayalar. | |
| 6 | Türkiye´de toplumsal hareketlerin medya boyutu ve medyanın rolü | |
| 7 | Toplumsal hareketlerin ideoloji, politika, kültür ve toplumsala yansıması | |
| 8 | Reform-devrim ve karşıt toplumsal hareketlerin sosyolojik analizi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Ötekileştirme, dışlanma ve toplumsal hareketler | |
| 11 | Toplumsal hareketler ve meydan okuma | |
| 12 | Demokrasi hak ve özgürlükler sürecinde toplumsal hareketler | |
| 13 | Toplumsal hareketlerde "itaat kültüründen isyan kültürüne" geçişin sosyolijik nedenleri | |
| 14 | GENELSINAV |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal hareketlerin ortaya çıkışını öğrenir ve sosyolojik boyutunu kavrar | |||||||
| 2 | Türkiye´de toplumsal hareketler sorununu tarihsel perspektifte öğrenir | |||||||
| 3 | Toplumsal hareketlerin öncülerini tanır | |||||||
| 4 | Toplumsal hareketlerin medya boyutunu kavrar | |||||||
| 5 | Toplumsal hareketleri demokrasi hak ve özgürlükler bağlamında tartışır | |||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 306 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||