| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalışma Hayatında Değişim ve Yönetim | CEK 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel değişim ve örgüt geliştirme süreçlerinin İnsan Kaynakları Yönetimi bağlamında ele alınması |
| Dersin İçeriği | Örgütsel değişimin farklı perspektifler ile tanımlanması. Farklı örgütsel değişim modellerinin incelenmesi. Uygulama süreçlerinin irdelenmesi. Örneklerin incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma Hayatında Değişim ihtiyacını anlama | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çalışma Hayatında değişimde farklı perspektifleri tanıma | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çalışma Hayatında değişimin uygulama sürecini anlama | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çalışma Hayatı değişim sürecinde çalışanların konumunu analiz etme | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çalışma Hayatında Bireysel farklılıklar | |
| 2 | Çalışma Hayatında Motivasyon | |
| 3 | Çalışma Hayatında Liderlik ve liderlik teorileri | |
| 4 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | |
| 5 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | |
| 6 | Örgütsel Güç ve Politika | |
| 7 | Örgüt İklimi ve Kültürü | |
| 8 | Örgütsel İletişim | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | |
| 11 | Örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık | |
| 12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | |
| 13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | |
| 14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma Hayatında Değişim ihtiyacını anlama | |||||||||
| 2 | Çalışma Hayatında değişimde farklı perspektifleri tanıma | |||||||||
| 3 | Çalışma Hayatında değişimin uygulama sürecini anlama | |||||||||
| 4 | Çalışma Hayatı değişim sürecinde çalışanların konumunu analiz etme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|