| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Günümüz insan kaynakları yönetiminin kazandığı stratejik boyutun teorik ve pratik anlamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste SİKYnin evrimi, boyutları, örgütsel performansla ilişkisi, yönetim danışmanlığı ve SİKY uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Stratejik İKYnin Evrimi | |
| 3 | Genel Strateji-İK Stratejisi Entegrasyonu | |
| 4 | Stratejik İKYnin Boyutları | |
| 5 | Stratejik İKY Modelleri | |
| 6 | İKYde Outsourcing | |
| 7 | Stratejik İKY-Örgütsel Performans İlişkisi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Outplacement | |
| 10 | İnsan Sermayesi Yönetimi | |
| 11 | Örnek Olay | |
| 12 | Örnek Olay | |
| 13 | Örnek Olay | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 10 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 5 | 10 | 50 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||